آمریکایی هنوز هم می توانند به ایران سفر نمایند

به گزارش تاورنا، رییس جامعه تورگردانان ایران اعلام نمود که سفر گردشگران آمریکایی به ایران متوقف نشده و وزارت خارجه کشورمان فرایند پیشین خود را در صدور ویزا برای اتباع این کشور تغییر نداده است.

آمریکایی هنوز هم می توانند به ایران سفر نمایند

پس از جوی که وزارت خارجه آمریکا با تمدید و بروز رسانی هشدارهای امنیتی اش درباره سفر به ایران پدید آورده است، ابراهیم پورفرج، رییس جامعه تورگردانان ایران گفت:

سفر گردشگران آمریکایی به ایران متوقف نشده و وزارت خارجه کشورمان فرایند پیشین خود را در صدور ویزا برای اتباع این کشور تغییر نداده است. تعداد گردشگرانی هم که سال جاری از ایالات متحده به ایران سفر نموده اند کمتر از سال گذشته نبوده است.

به گفته پورفرج، وزارت خارجه ایران با وجود همه تهدیدها و اقدامات خلاف برجام که دولت آمریکا انجام داده، واکنشی در بخش سفر اتباع این کشور بویژه گردشگران آمریکایی به ایران نداشته و همان رویه پیشین را حفظ نموده است.

وی در ادامه گفت:

تا به امروز هیچ یک از شرکت های گردشگری برای تقاضای سفر آمریکایی ها به ایران با رد درخواست روبرو نشده اند. وزارت خارجه کشورمان به همه تقاضاها پس از آنالیز مدارک و طی فرایند مربوطه، پاسخ مثبت داده است و تا به امروز هیچ گزارش منفی در این باره از آژانس های گردشگری نداشته ایم.

سفر آمریکایی ها به ایران متوقف نشده و شهفرایندان این کشور بدون مشکل می توانند به ایران سفر نمایند. تعداد این گردشگران بیشتر از سال گذشته نباشد، کمتر نیست.

هرچند پورفرج اظهار داشت که فرایند صدور ویزای ایران برای شهفرایندان آمریکایی زمان بر شده، اما تاکید نمود که این به معنی سخت گیری بیشتر و یا دادن پاسخ منفی به درخواست های اتباع این کشور نیست.

وزارت خارجه آمریکا سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای در وب سایت رسمی اش، هشدار به شهفرایندان این کشور را برای سفر به ایران تمدید و بروزرسانی کرد و مدعی شد شهفرایندان دو تابعیتی در ایران با خطر بازداشت و حبس ناعادلانه روبرو اند!

در این اطلاعیه به اظهارات مقامات وزارت امور خارجه ایران در ژوئن 2017 مبنی بر این که به ممانعت از ورود اتباع ایرانی به خاک آمریکا پاسخ خواهد داد، اشاره شده و ادعا نموده: وزارت امور خارجه آمریکا گزارش هایی مبنی بر عدم صدور ویزا برای شهفرایندان آمریکایی از سوی ایران دریافت نموده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1501

به "آمریکایی هنوز هم می توانند به ایران سفر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی هنوز هم می توانند به ایران سفر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید