آیا دوباره پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار می شود؟

به گزارش تاورنا، پس از حادثه تلخ سقوط هواپیمای شرکت آسمان در 9 مایلی فرودگاه یاسوج، در حال حاضر پروازها به این فرودگاه متوقف شده است.

آیا دوباره پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار می شود؟

در روز 29 بهمن ماه سال 1396 یک فروند هواپیمای ای تی آر 72 شرکت هواپیمایی آسمان با 66 سرنشین در نزدیکی فرودگاه یاسوج و در اثر برخورد به یکی از کوه های رشته کوه دنا سقوط کرد و این مساله به فوت تمام سرنشینان منجر شد.

در حال حاضر هیچ پروازی به مقصد یا از مبدا فرودگاه یاسوج انجام نمی شود، اما این علتی برای تعطیل بودن فرودگاه یاسوج نمی شود، چراکه این فرودگاه از اول اسفند ماه 96 تا به امروز به بیش از 700 پرواز مسافربری، هلی کوپتر نظامی، انتظامی، امدادی، اورژانس و شخصی خدمات ارائه کرده است.

در فرودگاه یاسوج در این مقطع پرواز برنامه ای (یاسوج- تهران و بلعکس) ندارد.

علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج گفت:

متاسفانه ناوگان امبرائر شرکت آتا که پروازهای یاسوج را پس از سانحه سقوط پرواز تهران-یاسوج انجام می داد، به علت به وجود آمدن مسائل حقوقی نتوانسته به تعهدات خود عمل کنند و این مشکل تنها مربوط به فرودگاه یاسوج نبود.

به منظور برقراری، توسعه و استمرار پرواز در فرودگاه یاسوج باید مسئولان اجرایی و سیاسی استان همکاری داشته باشند چراکه مدیران فرودگاه ها اختیار و توانایی چندانی بابت برقراری پرواز ندارند.

طی چند ماه گذشته با 6 ایرلاین کشور نشست ها و پیگیری هایی شده است، کننده بویراحمد و دنا و استاندار پیگیر این مساله هم هستند، اما تا این لحظه خبری از برقراری پروازهای تهران-یاسوج و بلعکس در فرودگاه یاسوج نیست.

محسنیان با اشاره به تماس های زیاد مردمی برای تغییر جهت پروازهای فرودگاه یاسوج بیان نمود:

تغییر جهت پروازها فنی نیست، جهتهای هوایی کشور امن هستند و جهت هوایی ناامن نداریم، بلکه آنچه که باعث می شود ایمنی در یک جهت هوایی به خطر بیفتد، نادیده گرفتن مقررات هوانوردی است.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود:

ما به خاطر شرایط اجتماعی و ذهنی مردم پیشنهاد تغییر جهت پروازهای فرودگاه یاسوج را به دستگاه های زیربط داده ایم، اما از اختیارات ما خارج است و باید در کمیته تخصصی فنی و امنیتی موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد که تا به امروز پاسخ مثبتی در این رابطه دریافت نکرده ایم.

به گفته شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد یکی دو شرکت هواپیمایی برای راه اندازی و از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج اعلام آمادگی کرده اند.

فرماندار شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سوال که مردم استان و یاسوج تا کی امیدوار به از سرگیری پروازهای فرودگاه یاسوج باشند، افزود:

قطعا و حداکثر تا پایان امسال پروازهای فرودگاه یاسوج به هر قیمتی باشد، راه اندازی و از سرگیری می شود.

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:

با شرکت های مختلف هواپیمایی در حال رایزنی و پیگیری این مشکل هستیم که در صورت قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:

با نگاه ویژه شرکت هواپیمایی ایران شرکت قشم ایر پروازهای فرودگاه یاسوج را راه اندازی می کند. با پیگیری های اجرا شده شرکت هواپیمایی ایران، شرکت قشم ایر قرار است یک هواپیما با کیفیت بالا برای پروازهای فرودگاه یاسوج اختصاص دهد که امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی پروازها در این فرودگاه باشیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2007

به "آیا دوباره پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دوباره پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید