اخذ مالیات خانه های خالی از خانوار ها کلید خورد خبرنگاران

به گزارش تاورنا، معاون مسکن و ساختمان از الزام ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir از 19 فروردین اطلاع داد.

اخذ مالیات خانه های خالی از خانوار ها کلید خورد خبرنگاران

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده گفت: در راستای اجرای ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 5 آذر 99 مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از تاریخ 19 فروردین 1400 با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت نمایند.

معاون مسکن و ساختمان اضافه نمود: مهلت قانونی مشخص شده برای انجام خود اظهاری از زمان آغاز به مدت 2 ماه است.

لازم به ذکر است، در ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم که در آذر ماه سال جاری با تأیید شورای نگهبان اصلاح شد، آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره 7 ماده 169 مکرر این قانون) به عنوان واحد خالی شناسایی می شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1546

به "اخذ مالیات خانه های خالی از خانوار ها کلید خورد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات خانه های خالی از خانوار ها کلید خورد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید