ارزان ترین خودروی برقی دنیا، معرفی شد

به گزارش تاورنا، شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه محصولی اقتصادی و تمام الکتریکی با نام امی (Ami) رونمایی کرده است. قیمت نهایی این مدل 6 هزار یورو خواهد بود.

ارزان ترین خودروی برقی دنیا، معرفی شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، موفقیت احتاقتصادی سیتروئنامی در بازار دنیای انقلابی در حمل و نقل شهری ایجاد خواهد کرد؛ زیرا رانندگی با این خودرو برقی ارزان قیمت به دلیل سادگی در طراحی و نهایت سرعت کمتر از 50 کیلومتربرساعت، نیازمند گواهینامه نخواهد بود و هر فرد بزرگ تر از 14 سال در فرانسه (بزرگ تر از 16 سال در دیگر کشورهای اروپا) می تواند از سیتروئن امی استفاده کند.

امی کوچک است و بیش از آنکه خودرو محسوب شود، به موتورسیکلت اسکوتر با دو صندلی و بخاری شباهت دارد. از نظر فنی و توانایی حرکتی، این محصول چندان عالی و راضی کننده نیست؛ اما شرکت سازنده آن را به عنوان راه حلی برای حمل و نقل شهری مطرح کرده است. امی به خوبی از کوچه های باریک عبور می کند و البته قیمتی بسیار رقابتی دارد.

امی، ارزان ترین خودرو برقی دنیا، به باتری لیتیوم یون 5/5کیلووات ساعتی مجهز است که کف بدنه نصب می شود. شعاع حرکتی این خودرو با پیشرانه ای که فقط 8 اسب بخار قدرت دارد، حدود 70 کیلومتر خواهد بود و برای شارژ کامل ازطریق برق 220 ولت شهری، سه ساعت زمان نیاز دارد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت برای تنها محصول تمام برقی سیتروئن تعریف نشده است؛ چراکه نمی تواند به سرعتی بیش از 45 کیلومتربرساعت برسد.

برای کاهش قیمت تمام شده سیتروئن امی، تمهیدات متعددی اندیشیده شده است؛ مثلا قطعات بدنه در جلو و عقب کاملا مشابه و با یکدیگر تعویض شدنی هستند تا هزینه های طراحی و تولید کاهش یابد. حتی درهای ورودی به کابین در طرفین بدنه هم تفاوت خاصی ندارند. امکانات رفاهی سیتروئن امی محدود و سقف شیشه ای و سیستم گرمایش کابین، تنها آپشن های مهم در این خودرو هستند. حتی دستگیره چرخان برای بالا و پایین بردن شیشه های جانبی موجود نیست و مشابه سیتروئن 2 CV کلاسیک (نسل اول ژیان) حالت کشویی دارد.

راه های متنوعی برای مالکیت سیتروئن امی در اروپا وجود دارد. قیمت نقدی خرید این خودرو 6 هزار یورو تعیین شده است. همچنین، می توان با پیش پرداخت 2،644 یورو به علاوه 20 یورو در ماه، صاحب یک دستگاه سیتروئن امی شد. همچنین، امکان اجاره کوتاه مدت با 0/26 یورو در دقیقه، برای علاقه مندان این خودرو وجود دارد.

پیش فروش ستروئن امی تا یک ماه آینده در فرانسه آغاز می شود. بعد از کشور سازنده، بازار های اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، پرتغال و آلمان نیز میزبان این خودرو خواهند بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 823

به "ارزان ترین خودروی برقی دنیا، معرفی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارزان ترین خودروی برقی دنیا، معرفی شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین خودروی برقی دنیا، معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید