ارزان ترین خودرو های باکیفیت خارجی که البته برای ایرانیان گران هستند!

به گزارش تاورنا، وبسایت چرخان: یک تصور اشتباه در بین اهالی بازار وجود دارد که خودروهای خارجی ارزان لزوما بی کیفیت هستند و فراوریکنندگان مشهور و معروف از فراوری خودروهای این چنینی سر باز می زنند ولی نکته جالب در این موضوع این است که برخلاف تصور ما شرکت های بزرگ خودروسازی جهان نسبت به فراوری خودروهای این چنینی حساس بوده و موارد خوبی نیز فراوری شده است.

ارزان ترین خودرو های باکیفیت خارجی که البته برای ایرانیان گران هستند!

خودروهای خارجی ارزان توسط شرکت های خودروساز مختلفی فراوری می گردد که بعضی از آنها بی کیفیت ترین فراوریات دنیا هستند و بعضی دیگر به مراتب از بسیاری از خودروهای کشور ما بهتر و با کیفیت تر هستند. به گزارش چرخان، خودروهای خارجی ارزان توسط شرکت های خودروساز مختلفی فراوری می گردد که بعضی از آنها بی کیفیت ترین فراوریات دنیا هستند و بعضی دیگر به مراتب از بسیاری از خودروهای کشور ما بهتر و با کیفیت تر هستند.

در این مطلب قصد داریم به 10 خودروی ارزان دنیا اشاره کنیم که بعضا نام های بزرگی در این لیست وجود دارد.

1- خودروی تاتانانو / سازنده: تاتاموتورز / قیمت: 3056 دلار

ارزان ترین مورد در بین خودروهای خارجی محصولی از کشور هند است که چندی پیش خبر کاهش تقاضای شدید آن در این کشور در چرخان منتشر شد. این خودرو که روزگاری رویای ماشین دار شدن بسیاری از مردم فقیر هند را جامه عمل پوشانید حالا در انتظار توقف خط فراوری است که در سال آینده اتفاق می افتد ولی هنوز به دلیل قیمت بی نظیری که دارد به عنوان ارزان ترین خودرو در دنیا شناخته می گردد. البته ناگفته نماند همین خودرو در صورت ورود به کشورمان چیزی در حدود 35 میلیون تومان فروخته خواهد شد (البته قرار نیست این اتفاق رخ دهد!)

2- ماروتی 800 / سازنده: سوزوکی / قیمت: 4994 دلار

دومین خودرو در این لیست مربوط به یک سازنده معتبر و شناخته شده است که از سال 1983 تا 2014 در حال فراوری بوده و در کشور هند فروخته میشد. اصولا کشور هند به دلیل شرایط مالی خاصی که دارد میزبان خوبی برای خودروهای ارزان قیمت محسوب می گردد.

لقب پرفروش ترین خودرو در پاکستان و فروش حدود 3 میلیون نسخه ای از آن در هندوستان نشان از جذابیت این خودرو برای هندی ها دارد.

3- جیلی ام آر / سازنده: چری / قیمت: 5500 دلار

شاید حضور نام چری در این لیست و آن هم در سومین ردیف کمی عجیب باشد ولی این خودروساز چینی نیز توانسته با عرضه خودروی ارزان قیمت به یکی از ارزان سازهای هند و کشورهای شرق آسیا تبدیل گردد. این خودرو با پیشرانه 1.3 لیتری و 4 سیلندر بودن توانسته چیزی در حدود 200 هزار دستگاه فروش داشته باشد.

4- چری A1 / سازنده: چری / قیمت: 7340 دلار

بازهم نام چری و با قیمتی در حدود 2000 دلار بالاتر از خودروی قبلی که با همان پیشرانه عرضه شد ولی به نظر می رسد به دلیل عدم موفقیت در بازار نتوانست نظر مردم را جلب کند و به همین دلیل اطلاعات خاصی از آن در دست نداریم.

5- هیوندای i10 / سازنده: هیوندای / قیمت: 9096 دلار

پس از نام سوزوکی به دومین خودروساز معتبر در این لیست می رسیم که با هیوندای آی10 توانست در کشور هند غوغایی به پا کند و با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار یک خودروی با کیفیت را عرضه نماید. پیشرانه 1.2 لیتری و اندازه کوچک آن باعث شده تا به یکی از انتخاب های منطقی برای قشر متوسط کشورهای مختلف تبدیل گردد.

6- فیات پالیو / سازنده: فیات / قیمت: 9242 دلار

فیات پالیو دیگر خودروی ارزان قیمت بازار است که توسط یک شرکت معتبر و شناخته شده عرضه شده و با پیشرانه 1.4 لیتری و قدرت 77 اسب بخار به یکی از گزینه های خوبی تا سال 2017 محسوب میشد.

7- داچیا لوگان / سازنده: رنو / قیمت: 9477 دلار

قطعا این نام را بسیار شنیده اید و حضور انواع مختلف این خودرو در کشورمان با نام های متفاوت باعث شده که بدانیم این خودرو در چه سطح کیفی بوده و چه مشخصاتی دارد. البته رقم دلاری این محصول نشان می دهد باید به زودی شاهد قیمت نزدیک به 100 میلیون تومان برای تندر و ال 90 باشیم!

8- شورلت اسپارک / سازنده: شورلت / قیمت: 13200 دلار

برند شورلت نیز برخلاف تصور ما صرفا به خودروهای خاص و لوکس تعلق نداشته و با یک فاصله نزدیک به 4 هزار دلاری نسبت به خودروی ارزان قیمت رنو در بازار عرضه می گردد. پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر با 98 اسب بخار از جمله ویژگی های اسپارک است.

این خودرو اندک آپشن های خودروهای لوکس را دارا بوده و از جمله آن می توان به صفحه نمایش 7 اینچی اشاره نمود که قطعا جذابیت خوبی به آن می بخشد. لازم به ذکر است این خودرو در صورت ورود به بازار ایران قیمتی معادل 150 میلیون تومان (بدون هزینه های دیگر!) خواهد داشت!

9- فورد فیستا S / سازنده: فورد / قیمت: 13660 دلار

دیگر خودروی ارزان قیمت در بازار خودروهای خارجی اختلاف اندکی با خودروی شورلت داشته و از یک برند بسیار معتبر خودروسازی است. فورد فیستا با 4 سیلندر خط مستقیم و 112 اسب بخار قدرت توانسته نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند. این خودرو برای رانندگی در هر نقطه ای مناسب سازی شده و یک خودروی خوب برای همه جاده ها محسوب می گردد.

استفاده از ترمز دیسکی و سیستم ترمز ضدقفل و فرمان الکتریکی از دیگر ویژگی های امنیتی فورد فیستا محسوب می گردد.

10- ورسا سدان S پلاس / سازنده: نیسان / قیمت: 14130 دلار

آخرین خودرو از این لیست نیز مربوط به شرکت نیسان است که با قیمتی کمتر از 15 هزار دلار یک خودروی نزدیک به لوکس را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. اخذ نمره 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی از بهترین موسسات امنیتی دنیا نشان دهنده کیفیت بالای این خودرو علیرغم قیمت پایین آن است.

این خودرو بسیار کم مصرف بوده و از آپشن های رفاهی خوبی برخوردار است.

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 225

به "ارزان ترین خودرو های باکیفیت خارجی که البته برای ایرانیان گران هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین خودرو های باکیفیت خارجی که البته برای ایرانیان گران هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید