استانداری تهران: دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به پایتخت 2 هفته قرنطینه می شوند

به گزارش تاورنا، محمد تقی زاده روز آدینه در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران که در مورد ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اضافه نمود: با اعلام وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، به تبع شیوع بیماری کرونا در کشور چین، بنا شده است که تعدادی از هموطنان و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور، با تمهیدات ویژه به ایران بازگردانده شوند.

استانداری تهران: دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به پایتخت 2 هفته قرنطینه می شوند

وی تعداد دانشجویان ایرانی پیش بینی شده مستقر در چین را 80 نفر بیان نمود و یادآورشد: برای ورود آنان به کشور باید اقدامات پیشگیرانه انجام گردد تا مبادا آنان ناقل چنین بیماری باشند.

تقی زاده اظهارداشت: بر همین اساس، بناست از همان بدو ورود این دانشجویان به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدامات ویژه صورت بگیرد تا به دنبال آن با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل قرنطینه و کنترل آنان به مدت حداقل دو هفته معین گردد و پس از آن وارد جامعه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از سوی دیگر بنا شد برای جابجایی این دانشجویان طی این مدت، شهردای تهران تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرا کند.

وی وزارت بهداشت را مکلف به اطلاع رسانی و آموزش همگانی در مورد بیماری کرونا خواند و اظهار داشت: در همین رابطه بیلبوردها و اقلام تبلیغاتی شهر تهران نیز آماده اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری از این بیماری هستند.

تقی زاده ادامه داد: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی های لازم را انجام داده است تا در صورت بروز و شیوع بیماری کورونا در استان تهران فضاها و مکان های قرنطینه معین باشد.

باید مراقب اجتماعات بالای مردمی مثل شهرآورد هفته آینده باشیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: یکی از موضوعاتی که ما و وزارت بهداشت باید به طور جدی دنبال کنیم، آموزش همگانی است، چون یکی از نگرانی های اصلی ما اجتماعات بالای مردمی به شمار می آید.

تقی زاده افزود: به طور مثال هفته آینده بازی شهرآورد در تهران برگزار می گردد و تماشاچیان بسیاری در آن حضور دارند، از همین رو باید اقدامات کنترلی لازم در این زمینه انجام گیرد.

به گزارش ایرنا شهرآورد تهران بین تیم های استقلال و پرسپولیس روز پنجشنبه 17 بهمن ماه جاری برگزار می گردد.

وی تاکید نمود: باید محل مناسب و ویژه ای که از هر حیث مطمئن، بهداشتی، کنترل شده و دارای خدمات درمانی است، برای قرنطینه در نظر گرفته گردد تا از آسیب های بیشتر و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری گردد.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است، باعث تب شدید و تنگی نفس می گردد و تا به امروز نزدیک به 600 نفر را مبتلا نموده و 17 نفر را به کام مرگ کشانده و در بعضی کشورهای دیگر هم موجب ابتلای چندین نفر شده است.

این ویروس هم اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه در چین به 12 کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 894

به "استانداری تهران: دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به پایتخت 2 هفته قرنطینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداری تهران: دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به پایتخت 2 هفته قرنطینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید