اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است

به گزارش تاورنا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید نمود: استفاده از اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است و به روز رسانی آن هم هیچ هزینه ای ندارد.

اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: در روزهای اخیر با توجه به آغاز امتحانات دی ماه دانش آموزان شاهد ارسال پیغام ها و پیغامک هایی با عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد از سوی بعضی مجرمان سایبری هستیم. در این پیغام ها از دانش آموزان خواسته شده اپلیکیشن شاد خود را به روز نمایند و برای به روزرسانی هم باید مبلغ 2000 تومان هزینه پرداخت نمایند. در غیر این صورت اپلیکیشن شاد آنها غیر فعال شده است و دیگر خدماتی به آنان ارائه نمی دهد.

وی اضافه کرد: این پیغام ها از سوی مجرمان سایبری برای دانش آموزان ارسال می گردد و هدف آنها چیزی جزء کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی نیست.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: دانش آموزان و خانواده های آنان اصلا به این پیغام ها توجه ننمایند و به لینک های ارائه شده در این پیغام ها مراجعه ننمایند چراکه درگاه های معرفی شده در این پیغام ها درگاه فیشینگ بوده و برای سرقت اطلاعات بانکی ایجاد شده است.

وی همچنین از دانش آموزان و خانواده ها خواست: برای نصب یا به روزرسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش و پرورش یا مارکت های معتبر مراجعه و از به روزرسانی کردن به وسیله لینک ها و سایت های نامعتبر خودداری نمایند چرا که احتمال آلودگی سیستم آن ها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا همچنین از مدیران مدارس درخواست کرد: در گروه مدارس برای دانش آموزان در مورد کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی نمایند تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

رجبی شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیغام رسان های موبایلی موضوع را به وسیله نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1428

به "اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن شاد برای کلیه دانش آموزان رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید