بازگشایی راستا آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی

به گزارش تاورنا، معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : سه میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی راستا مسدود شده آبشار پیران در سرپل ذهاب ضروری است.

بازگشایی راستا آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی

علی صابر گفت : بر اثر زلزله سال 96 جهت دسترسی به آبشار پیران با ریزش سنگ مسدود شد و سرویس بهداشتی که در ابتدای جهت روستای پیران ساخته شده بود، تخریب شد.

به گفته معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه سرویس های بهداشتی در سال های بعد بازسازی شد، اما بازگشایی جهت مسدودی احتیاجمند تأمین اعتبارات تقریبی سه میلیارد تومانی است و سه ماه زمان برای بازگشایی کامل آن احتیاج است.

روستای پیران در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده و به علت داشتن ویژگی های خاص طبیعی یکی از روستا های هدف گردشگری در استان کرمانشاه است.

آبشار پیران در روستای پیران با منظره زیبا و باغات انجیر، گوجه سبز و گردو و بعلاوه کوچه باغ های زیبا، این روستا را منحصر به فرد می نماید.

صابر می گوید: جهت کرمانشاه به سمت روستای پیران از محور ساسانی می گذرد که وجود آثار باستانی و میراث فرهنگی باعث می گردد این جاذبه تاریخی نیز مورد بازدید گردشگران قرار بگیرد.

صنعت گردشگری در روستای پیران موجب رونق در فروش محصولات باغی و صنایع دستی روستاییان می گردد و با ایجاد اقامت گاه های بوم گردی می توان از پتانسیل این روستا بهره برد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2037

به "بازگشایی راستا آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی راستا آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید