برترین ایده های استفاده بهینه از فضای اتاق خواب

به گزارش تاورنا، اتاق خواب باید محلی برای ایجاد آرامش باشد. طراحی و فضای آن باید به دور از هرگونه هرج و مرج و آشفتگی شکل گیرد. ایجاد فضای مناسب در جهت نگهداری از وسایل در اتاق خواب ممکن است دغدغه بسیاری از افراد باشد. استفاده از کشوهای زیاد یا آویزهای نگهدارنده در اتاق خواب، از آرامش فضای اتاق خواب می کاهد. اگر از ایده های هوشمندانه در این جهت استفاده نمایید اتاق خوابی زیبا خواهید داشت و در عین حال فضای کافی برای قرار دادن وسایل اضافه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برترین ایده های استفاده بهینه از فضای اتاق خواب

استفاده از میزهای کنار تخت

میزهای کوچکی که در کنار تخت قرار می گیرند، فضای مناسبی برای قرار دادن یک سری از وسایل ایجاد می کنند. از کشوهای این میزها می توانید برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کرده و یک آباژور، گلدانی زیبا یا وسیله ای که در نظر دارید در دسترس شما باشد بر روی آن قرار دهید.

استفاده از میزهای کشودار چوبی(دراور)

اگر از سبک بومی برای طراحی اتاق خواب خود استفاده کرده اید، به کارگیری وسایل سنتی را از قلم نیاندازید. از دراوری استفاده نمایید که با دیگر المان های موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. با قرار دادن آن در کنار تخت علاوه بر استفاده از فضای نگهدارنده، می توانید به عنوان میز پاتختی نیز از آن استفاده نمایید. اگر از فضای روی میز برای قرار دادن آینه استفاده نمایید و یک صندلی مناسب نیز رو به روی آن قرار دهید می توانید از وجود یک میز آرایش در اتاق استفاده کنید. اگر اتاق خواب شما فضای کافی برای استفاده از دراور را ندارد می توانید از سبدهای تزئینی برای قرار دادن وسایل مورد نظر استفاده نمایید. چنین طراحی با استفاده از کاغذ دیواری گل دار کامل می شود.

استفاده از قفسه های مجزا

استفاده از قفسه های مجزا فضای کوچک و مناسبی برای نگهداری از وسایل در اتاق خواب ایجاد می کند. استفاده از قفسه بدون درب گزینه خوبی برای قرار دادن در کنار تخت یا قسمت های مختلف اتاق خواب می باشد.

استفاده از سبدهای تزئینی

استفاده از جعبه و سبدهای تزئینی در جهت قرار دادن وسایل ایده خوبی برای قرار دادن وسایل اضافه بوده و هم چنین باعث ایجاد زیبایی در اتاق خواب نیز خواهد شد. استفاده از این سبدها باعث می شود فضای اتاق همیشه مرتب باقی بماند. از این سبدها می توان برای قرار دادن بالشت و پتوهای اضافه نیز استفاده کرد. اگر طراحی اتاق خواب شما به سبک روستیک است، استفاده از این سبدها را از قلم نیاندازید.

استفاده از وسایل چندمنظوره

سعی کنید از وسایل چند منظوره استفاده نمایید. برای مثال تخت های تاشو نمونه ای از این وسایل می باشد. اگر قصد دارید فضای مطالعه و خواب را جدا کنید می توانید از قفسه کتاب در جهت انجام این کار استفاده نمایید. در این صورت می توانید از این وسیله هم به شکل نوعی پارتیشن و هم به عنوان محلی برای قرار دادن کتاب های خود استفاده نمایید.

به کارگیری قسمت های بدون استفاده

اگر قسمتی از اتاق بلا استفاده می باشد، می توانید از آن برای ساخت قفسه استفاده نمایید. اگر این قفسه بندی از قسمت سقف تا کف اتاق انجام شود نهایت استفاده از فضا را خواهید برد. چنان چه این فضا در معرض دید نیست می توانید از آن برای قرار دادن وسایلی که به آن ها علاقه ندارید استفاده نمایید.

نصب شلف با اشکال مختلف

شلف ها انواع مختلفی دارند. برای مثال استفاده از شلف هایی که به شکل شش ظلعی هستند علاوه بر ایجاد فضای اضافی برای قرار دادن وسایل، می توانند در جهت زیباسازی اتاق نیز مؤثر واقع شوند. بنابراین می توان گفت شلف ها هم جنبه کاربردی و هم جنبه تزئینی دارند. رنگ خاکستری کنتراست زیبایی با رنگ های گرم ایجاد می کند. بنابراین اگر دیوارهای اتاق با رنگ های خنثی رنگ آمیزی شده اند بهتر است از شلف هایی با رنگ های گرم بر روی دیوار استفاده نمایید.

ساخت فضایی طاقچه مانند در طول دیوار

اگر فضای اتاق خواب کوچک است به فکر ساخت فضای طاقچه مانند در پشت دیوار تخت خواب باشید. این فضا مکان مناسبی برای قرار دادن کتاب و لوازم تزئینی می باشد. برای رنگ آمیزی این فضا بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید. چرا که استفاده از این رنگ نه تنها هیچ گاه قدیمی نمی شود بلکه باعث می شود وسایلی که روی آن قرار می گیرند نمای بهتری داشته باشند.

استفاده از میز آرایش مناسب

اگر تصمیم به خرید میز آرایش دارید بهتر است انواعی از آن که دارای کشو است را خریداری نمایید. زیرا در این صورت می توانید از کشوهای آن برای قرار دادن وسایل اضافه استفاده کنید. بنابراین در انتخاب میز آرایش خود دقت نمایید.

استفاده از کمدهای پارچه ای

اگر از تم خاصی در طراحی اتاق خواب خود استفاده می کنید، می توانید برای ایجاد فضای اضافه در جهت نگهداری از وسایل از کمدهای پارچه ای استفاده نمایید. این کمدها انواع و طرح های مختلفی دارند و این امکان برای شما وجود دارد که با توجه به تم اتاق خواب، طرح مناسبی از آن را انتخاب نمایید.

استفاده هوشمندانه از فضاهای مخفی

سعی کنید از کوچکترین و بی استفاده ترین قسمت های اتاق خواب نیز استفاده نمایید. استفاده از دراور، شلف و باکس های تزئینی می تواند در اجرای این امر به شما کمک کنند. استفاده از آویزهای لباس که در پشت درب اتاق تعبیه می شوند نیز می تواند ایده خوبی برای قرار دادن لباس های شما باشد.

استفاده از کمدهایی با درب های آینه ای

این گونه کمدها امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما از جمله مزیت های آن ها این است که با بازتاب نور به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق کمک می کنند. هم چنین اگر فضای کافی برای قرار دادن میز آرایشی ندارید می توانید از آینه آن ها در این جهت نیز استفاده نمایید. اگر از این نوع کمد در اتاق خواب خود استفاده کردید، بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ سفید استفاده کنید و یا از کاغذ دیواری های رنگ روشن و ساده استفاده نمایید. استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار در کنار این کمدها توصیه نمی شود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 638

به "برترین ایده های استفاده بهینه از فضای اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده های استفاده بهینه از فضای اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید