سوغاتی هایی که تنها در پاریس یافت می شوند، عکس

به گزارش تاورنا، پاریس با جاذبه های فراوان گردشگری خود، سالانه میزبان میلیون ها دنیاگرد از سراسر دنیا است. با این حال زیبایی های پاریس به جاذبه های گردشگری خلاصه نشده و می توان در این شهر سوغاتی های منحصر به فردی چون شکلات، عطر و حتی کتاب پیدا کرد.

سوغاتی هایی که تنها در پاریس یافت می شوند، عکس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شکلات آنجلینا

آنتوان رامپل مایر (Antoine Rumpelmayer)، شیرینی پز فرانسوی، در سال 1903 آنجلینا را تأسیس کرد و نام دخترخوانده اش را بر روی این مجموعه گذاشت. این چایخانه پاریسی در طول بیش از یک قرن است که به اسم مکانی برای لذت بردن و ولخرجی، معروفیت فراوان یافته و به طور انحصاری به فروش محصولات خود می پردازد. آنجلینا به محض افتتاح به مکانی محبوب در میان طبقه اشراف بدل شد. مارسل پروست و کوکو شانل همراه با بزرگان دیگری در صنعت مد در این مکان گرد هم جمع می شدند؛ چه کسی می داند وقتی که شما برای خرید شکلات خود به اینجا مراجعه می کنید، با کدام شخصیت برجسته روبه رو می شوید.

صابون بولی

ژان وینسنت بولی (Jean-Vincent Bully) از سال 1803 به بعد به خاطر استعداد خود به اسم یک تقطیرکننده، عطر ساز و سازنده لوازم آرایشی در خیابان سنت اونوره (Saint-Honoré) به معروفیت فراوان دست یافت. او معمولاً از گل های خاص در فراوری محصولات خود استفاده می کرد. این عطرها اونوره دو بالزاک را در سال 1837 به هنگام به تصویر کشیدن زندگی پاریسی در کمدی انسانی تحت تأثیر قرار دادند. بولی که از محصولات خود در ساخت لوازم آرایشی آن دوران، با وفاداری به شیوه های سنتی فراوری، استفاده می کرد، همیشه به این موضوع توجه داشت که از مواد اولیه طبیعی در ترکیبات خود بهره ببرند.

کتاب پاریس

فروشندگان کتاب های قدیمی در پاریس، بخش های وسیعی از اطراف رود سن را به اشغال خود درآورده اند. در کرانه شمالی، فروشندگان حدفاصل پل ماری (Marie) تا لنگرگاه لوور را احاطه نموده و موقعیت مکانی آن ها در کرانه جنوبی حدفاصل لنگرگاه تورنل (Tournelle) تا بارانداز ولتر (Voltaire) است. آن ها مجموعه ای شگفت انگیز از کتاب های ادبی دست دوم را می فروشند. موضوع شگفت انگیز در خصوص خرید کتاب در امتداد رود سن این است که سن تنها رودخانه در دنیا محسوب می گردد که از میان دو قفسه کتاب عبور می نماید.

چای پاریسی

فروشگاه های زنجیره ای چای کومپتوا ریچارد (Comptoirs Richard) در نزدیکی برترین چشم اندازهای پاریسی واقع شده و با مبلغ تنها 11 یورو به فروش این محصول معطر در 8 شعبه در سراسر شهر می پردازند. از میدان باستیل گرفته تا میدان شان دو مارس (Champ de Mars)، جایی که برج مشهور ایفل واقع شده، و محله لاتن و طاق پیروزی ، می توان یک نوشیدنی را به اسم سوغات از اطراف جاذبه گردشگری محبوب خود در پاریس تهیه کرد و به خانه برد.

تیوناد

تیوناد (Thïonade) مخصوص پاپی ژان (Papi Jean) که تنها در منطقه معروف یازدهم یافت می گردد، ترکیبی منحصر به فرد از زیتون، گوجه فرنگی و سیر همراه با ماهی تن است. این خوراکی با یک نان باگت برشته عالی می گردد. این شیشه شگفت انگیز از خوراکی لذیذ، فاقد هرگونه مواد نگهدارنده، رنگ و طعم دهنده های مصنوعی است.

شکلات پاریسی

دیگر تخصص برند کومپتوا ریچارد، فراوری شکلات های منحصر به فرد است. این شکلات لذیذ با طعم کارامل بادام و تصویری از مردم پاریس در حال سرگرمی در کنار رود سن بر روی جعبه آن، تنها 4.95 یورو قیمت دارد و می تواند یک سوغاتی یا میان وعده عالی به هنگام بودن در این شهر باشد.

کیف های ریو گوش و ریو دروا

این مجموعه زیبا از کیف های رو دوشیِ با دست نقاشی شده، قابلیت پشت و رو کردن دارد و تماماً در پاریس فراوری می شوند. این مجموعه تنها از 15 تا 25 مدل تشکیل شده و کیف های دست ساز آن نوعی اثر هنری محسوب می شوند. کیف های ریو گوش (Rive Gauche) و ریو دروات (Rive Droite) ظاهری بسیار ساده داشته و نمایانگر کرانه های شمالی و جنوبی رود سن هستند.

جعبه خوراکی های لذیذ پاریس

جعبه خوراکی های لذیذ پاریس یا بوات گورموند دو پاریس (boîte gourmande de Paris) یک هدیه عالی است، زیرا تقریباً همه عاشق خوراکی هایی نظیر بیسکوئیت هستند. می توان این جعبه های فلزی را به قیمت 26 یورو برای نگهداری انواع میان وعدهای لذیذ در آن ها خریداری کرد. برروی این جعبه ها تصاویری از نمادهای مهم پاریس نظیر برج ایفل دیده می گردد.

عطر دست ساز

استودیو دِ پاروم (Studio des Parums) در پاریس فرصت بی نظیری را برای کشف دنیای شگفت انگیز عطرسازی با رایحه های مخصوص خودتان فراهم آورده است. باوجود 150 عطر پایه با برترین کیفیت ها، می توان عطری اصیل به شیوه سنتی عطرسازی در فرانسه تهیه کرد. این حرفه برای بیش از 10 سال در قلب منطقه فشن پاریس، لو مره (le Marais)، دایر است.

دستکش های پولک دوزی شده به سبک پاریسی

پاریسی ها همیشه به خاطر پیشگام بودن در طراحی و مد و برگزاری رویدادهای مختلف فشن در طول سال، مشهور بوده اند. این دستکش های پولک دوزی شده بدون انگشت، تنها در فروشگاه فیلیپ اودیبرت (Philippe Audibert) در پاریس یافت می شوند و 800 یورو برای شما آب می خورند. هر پولک با دست به پارچه دوخته شده و این دستکش را به یکی از نمونه های اصیلِ اکسسوری پاریسی تبدیل نموده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1728

به "سوغاتی هایی که تنها در پاریس یافت می شوند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی هایی که تنها در پاریس یافت می شوند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید