آنالیز دوربین سلفی گلکسی S20 Ultra

به گزارش تاورنا، دوربین سلفی گلکسی S20 Ultra سامسونگ توانست صندلی دوم لیست DxOMark را به خود اختصاص دهد. این گوشی با کسب امتیاز 100 و با سه امتیاز اختلاف با P40 Pro هوآوی، به همراه nova 6 5G در صندلی دوم نهاده شد. اولترا تنها یک امتیاز بیشتر از گلکسی نوت 10+ کسب نموده است. این نشان می دهد که باوجود بهبود سخت افزاری، برای ایجاد اختلافی چشمگیر به تغییرات نرم افزاری هم احتیاج است.

آنالیز دوربین سلفی گلکسی S20 Ultra

دوربین سلفی گلکسی اس20 اولترا متفاوت از اعضای دیگر این خانواده است. این گوشی دارای یک دوربین 40 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.65 اینچ و پیکسل های 0.7 اینچی بوده و از فناوری ترکیب پیکشلی 4 به 1 پشتیبانی می نماید. این دوربین دو حالت عکاسی دارد؛ یکی با فاصله کانونی 32 میلیمتر برای سلفی های تکی (خروجی 6.5 مگاپیکسلی) و دیگر با فاصله کانونی 25 میلیمتری برای سلفی های دو نفره یا بیشتر و یا فیلمبرداری (خروجی عکس ها 10 مگاپیکسلی، و فیلمبرداری 4K/60fps).

تغییر در فاصله کانونی با کراپ تصویر ایجاد می گردد و به نوعی مانند دو دوربین سلفی رفتار می نماید، در حالیکه تنها یک دوربین برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین سلفی گلکسی S20 Ultra در DxOMark

این دوربین در بخش عکاسی امتیاز 104 را کسب نموده است و پس از دو گوشی هوآوی در صندلی سوم واقع شده است. جزئیات، سطح نویز، نردهی، رنج دینامیکی و بوکه کردن تصویر، همگی در این دوربین عالی هستند. فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز بسیار قابل اعتماد عمل نموده و در فواصل مختلف، دقیق عمل می نماید. گلکسی S10+ دارای سنسور تشخیص عمق بود، اما غیبت آن در این تأثیر محسوسی در رندر کردن عمق تصویر نگذاشته است.

با این حال، بالانس رنگی در گوشی اس20 اولترا بهترین در کلاس خود نیست و رنگ پوست ها در بعضی شرایط دقیق و نزدیک به واقعیت نیست و وایت بالانس خوبی ندارد. اما طبق گفته تیم DxOMark عملکرد دوربین در حالت فلش (نمایشگر) بهتر خواهد بود.

دوربین پرچمدار جدید سامسونگ در بخش فیلمبرداری عملکرد بهتری داشت و با کسب امتیاز 95 با پی40 پرو هوآوی در صندلی نخست نهاده شد. فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز در بعضی شرایط عملکرد مساعدی نداشت و رندرینگ رنگ ها باز هم عالی نبود. اما در بیشتر موارد، این سنسور ویدئوهایی با کیفیت فوق العاده ثبت می کرد.

DxOMark پیش از این دوربین های اصلی گلکسی S20 Ultra را نیز مورد آنالیز قرار داده بود و این گوشی در صندلی ششم نهاده شده بود.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 991

به "آنالیز دوربین سلفی گلکسی S20 Ultra" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دوربین سلفی گلکسی S20 Ultra"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید