بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس

به گزارش تاورنا، گورستان هواپیمای دیویس مونتن آریزونا لقب بزرگ ترین انبار هواگرد در جهان را یدک می کشد و تماشای تصویرش از فضا تاییدکننده این ادعا است.

بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، گورستان هواپیما یا (Airplane boneyard) به مکانی برای نگهداری هواگردهای خارج از سرویس یا بازنشسته گفته می شود. گورستان هواپیمای دیویس مونتن آریزونا در آمریکا بزرگترین گورستان از این دست در جهان است.

  • ماشین نو ایران خودرو که جای پژو 2008 را می گیرد/ عکس

  • رکوردشکنی تاریخی آیفون، یک پیش بینی عجیب

البته بر خلاف آنچه از معنای گورستان برداشت می شود، بسیاری از هواگردهای نگهداری شده در این مکان هنوز به انتها راه نرسیده اند و از این مکان به عنوان محل نگهداری موقت آن ها استفاده می شود. هر چند بسیاری هواگردها هم اوراق می شوند.

تعداد هواپیماهای این گورستان بزرگ

بر اساس آمار موجود چیزی حدود 4 هزار هواپیما در این پایگاه یا گورستان بزرگ بر زمین نشسته اند. این گورستان پس از انتها جنگ جهانی دوم با میزبانی از تعداد زیادی بمب افکن بی 29 سوپرفورترس و هواپیمای داگلاس سی 47 اسکای ترین آغاز به کار کرد.

انتخاب پایگاه هوایی دیویس مونتن در توسان آریزونا برای این گورستان بزرگ چند دلیل مهم داشت. ارتفاع 780 متری از سطح دریا، خاک قلیایی، بارش اندک و هوای خشک باعث می شد که این مکان گزینه ای ایده آل برای نگهداری هواگردها در فضای باز شود و احتمال آسیب دیدن و خوردگی بدنه و قطعات آن ها به حداقل برسد.

در فرایند انبار کردن هواپیماها در این گورستان ابتدا قطعات حساس و طبقه بندی همراه با صندلی اجکت از آن جدا می شود. سپس هواپیما با دقت شسته و خشک می شود. خاکی کردن سیستم سوخت رسانی و پرکردنش با روغنی مخصوص و دوباره خالی کردن روغن مرحله بعدی است که باعث تشکیل لایه محافظ روغنی می شود. در مرحله بعد سطوح حساس هواپیما با مواد گوناگون پوشیده می شود تا مقابل گرد و غبار، نور خورشید و دمای بالا محافظت شوند.

از این گورستان محافظت شده گاهی برای ساخت فیلم های هالیوودی استفاده می شود اما گذر مردم عادی به آن نخواهد افتاد هر چند می توان با سرویس هایی مثل گوگل ارت از آسمان به دیدنی آن نشست.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2283

به "بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید