بنیانگذار شرکت های ویرجین به فضا می رود

به گزارش تاورنا، شرکت فضایی ویرجین گلکتیک خاطرنشان کرد که اولین پرواز فضایی خدمه دار خود را در روز 11 ژوئیه (20 تیر) با ریچارد برانسون، رییس و بنیانگذار گروه شرکت های ویرجین شروع می نماید.

بنیانگذار شرکت های ویرجین به فضا می رود

این شرکت گردشگری فضایی تاکید نمود که بیست و دومین پرواز فضاپیمای VSS Unity خود را با خدمه کامل 2 خلبان و چهار متخصص ماموریت از جمله برانسون شروع به کار می نماید تا تجربه فضانوردان خصوصی را آزمایش کند.

ریچارد برانسون یک کارآفرین پیروز انگلیسی است که رییس و بنیان گذار گروه شرکت های ویرجین است. او یکی از شخصیت های خودساخته محسوب می گردد که با تکیه بر کوشش و به کارگیری دانش و هوش اقتصادی توانسته است به این حد از ثروت و پیروزیت دست پیدا کند.

وی در سال 2012 به اسم چهارمین فرد ثروتمند دنیا شناخته شد.

برانسون گفت: پس از بیش از 16 سال تحقیق، مهندسی و آزمایش، اکنون شرکت ویرجین گلکتیک، پیشتاز یک صنعت فضای تجاری نو است، که قرار است فضا را برای بشر باز کند و دنیا را برای همواره تغییر دهد.

شرکت فضایی ویرجین گلکتیک بیان کرد: محور توجه این پرواز بر ارزیابی کابین مشتری تجاری با خدمه کامل، نمایش شرایط برای انجام آزمایش های تحقیقاتی متمایل به انسان و تأیید برنامه آموزشی در Spaceport America با پشتیبانی از تجربه پرواز فضایی متمرکز خواهد بود.

خلبانان ماموریت VSS Unity، دیو مکی و مایکل ماسوچی خواهند بود، در حالی که مربی ارشد فضانوردی بث موزه، مهندس ارشد عملیات کولین بنت و معاون امور دولت سیریشا باندلا در خدمه به برانسون خواهند پیوست.

شرکت فضایی ویرجین گلکتیک در ماه ژوئن بیان کرد که پس از اتمام پرواز آزمایشی 22 مه، از قانونگذاران آمریکا برای پرواز مشترییان به فضا تأییدیه گرفته است.

این پرواز بعلاوه باعث می گردد که برانسون قبل از جف بزوس، میلیاردر همکار خود به فضا رود. خبر سفر جف بزوس به فضا پیش تر منتشر شده بود. مقدمات سفر او را شرکت فضاپیمایی خودش به نام بلو اوریجین فراهم نموده است. این شرکت اعلام نموده است که بزوس همراه برادرش و یکی از برندگان مزایده 28 میلیون دلاری این شرکت، 20 ژوییه (29 تیر) راهی فضا می شوند. در این سفر، یک زن فضانورد به نام والی فانک که 82 سال دارد هم تیم بزوس را همراهی می کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1747

به "بنیانگذار شرکت های ویرجین به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیانگذار شرکت های ویرجین به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید