بنیان گذار رشته زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران، درگذشت

به گزارش تاورنا، دکتر عبدالرزاق حیاتی، استاد بازنشسته گروه زبان و ادیبات انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز در گذشت.

بنیان گذار رشته زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران، درگذشت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالرزاق حیاتی، بنیان گذار گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز و استاد بازنشسته این دانشگاه دارفانی را وداع گفت.

استاد حیاتی جزو اولین یا دومین گروه از پذیرفته شدگان رشته زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران بود. او هم چنین پرسابقه ترین مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی بود.

راه اندازی دوره کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی که جزو اولین دوره های راه اندازی شده دوره ارشد در دانشگاه شهید چمران بود نیز با زحمات استاد حیاتی میسر شد. هم چنین پیشگامی در تهیه و تدوین مطالب درسی متناسب مختصات فرهنگی جامعه از دیگر دستاوردهای این استاد بود.

این استاد برجسته دانشگاه حدود 15 سال پیش بازنشسته شده بود و پس از بازنشستگی نیز فعالیت های مختلفی از جمله ترجمه از انگلیسی به فارسی و عربی به فارسی و نیز سرودن شعر به فارسی با درون مایه های مذهبی را دنبال می کرد.

مراسم تشییع دکتر حیاتی، 17 شهریورماه ساعت 10:30 صبح در نشانی کوی سعدی - خیابان قریشی غربی - پلاک 79 ، برگزار می گردد.

پیغام تسلیت رییس جهاددانشگاهی خوزستان در پی درگذشت عبدالرزاق حیاتی

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان در پیغامی درگذشت استاد عبدالرزاق حیاتی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگاران، در پیغام تسلیت رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد فقید و معلم اخلاق مرحوم آقای عبدالرزاق حیاتی مایه تاسف عمیق شاگردان آن مرحوم و جامعه دانشگاهی استان خوزستان گشت. مرحوم استاد حیاتی در بین همکاران و دانشجویان خود به عنوان پدری دلسوز و معلمی علاقمند به تربیت و پرورش نسلی متعهد و متخصص شناخته شدند و در طول بیش از نیم قرن سابقه درخشان، دانشجویان زیادی را از سجایای اخلاقی و علمی خود بهره مند کردند.

این استاد فقید در طول همکاری با حوزه آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان نیز منشا برکات و توفیقات متعددی بودند و دانشجویان دهه های هفتاد و هشتاد مجتمع عالی جهاددانشگاهی خوزستان از توان علمی و معرفت اخلاقی ایشان بهره مند گشتند.

درگذشت این استاد فقید را به همکاران، دانشجویان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 327

به "بنیان گذار رشته زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران، درگذشت" امتیاز دهید

3 کاربر به "بنیان گذار رشته زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران، درگذشت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیان گذار رشته زبان انگلیسی در دانشگاه شهید چمران، درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید