برترین جاهای دیدنی نرماندی فرانسه

به گزارش تاورنا، نرماندی، استان بسیار زیبا و دوست داشتنی در ساحل غربی فرانسه است؛ از قرن نهم میلادی، واکینیگ ها در اینجا ساکن شدند و از همین رو، نام آن به نرماندی معروفیت پیدا کرد. در قرن های بعدی نیز نرماندی، محل نبردهای زیادی بین انگلیس و فرانسه بود؛ آخرین نبرد نیز در سال 1994 میلادی بین نیروهای متفقین و نازی ها رخ داد. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاهای دیدنی نرماندی فرانسه را به شما معرفی کنیم.

برترین جاهای دیدنی نرماندی فرانسه

10. شربور

Cherbourg

شربور به علت موقعیت استراتژیک خود در خط ساحلی فرانسه، از لحاظ نظامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه، توپخانه نیروی دریایی فرانسه در اینجا مستقر است. علاوه بر این، شربور، بندر بسیار مهمی برای ماهیگیری و قایق های تفریحی محسوب می شود و کشتی های تفریحی زیادی بین شربور و بریتانیا رفت و آمد می نمایند. شربور، شهری ساحلی است و از همین رو، بسیاری از جاذبه های گردشگری آن در نزدیکی ساحل قرار دارند.

9. کان

Caen

شهر کان در حمله روز دی در سال 1944 میلادی، آسیب بسیار زیادی دیده بود و به همین علت، بازسازی های زیادی روی آن انجام شده است که به آن ظاهری نسبتا نو داده است. با این حال، کان شهری تاریخی به شمار می رود که ساختمان های قدیمی مختلفی دارد که در طی حکومت ویلیام فاتح ساخته شده اند. مردی که انگلیس را در سال 1066 میلادی فتح نموده بود، در اینجا و در ابی د هومز دفن شده است. جاذبه اصلی این شهر نیز قلعه کان است که یکی از بزگترین قلعه های قرون وسطایی در اروپا به شمار می رود که به وسیله ویلیام فاتح ساخته شده بود. امروزه در این قلعه، چندین موزه دایر هستند.

8. تروویل و دوویل

Trouville & Deauville

تروویل و دوویل، همچون دو خواهر از دو مادر متفاوت هستند؛ هر دو، سواحل، ویلاها و جاذبه های گردشگری مختلفی دارند. تروویل و دوویل به عنوان پاریسین ریویرا شناخته می شود و از جمله قدیمی ترین اقامتگاه های ساحل محسوب می شود که افراد مشهور و ثروتمند زیادی را به خود جلب می نماید. تروویل، نسبت به دوویل، جاذبه گرشگری خانوادگی محورتری است و در آنجا، بندر ماهیگیری خوبی وجود دارد. این دو شهر در فاصله پنج دقیقه ای از یکدیگر قرار دارند و با وسیله قایق می توان بین آن ها رفت و آمد کرد.

7. روآن

Rouen

روآن، مرکز نرماندی به شمار می رود و جاهای دیدنی مختلفی دارد و به چیزهای مختلفی معروفیت دارد. در شهر روآن، جوآن آف آرک در سال 1431 میلادی دفن شده است. همچون شهر کان، روآن نیز سال ها جنگ را تحمل نموده است و آخرین بار، مرکز پادشاهی بزرگی بوده است که شامل انگلیس و بخش های زیادی از فرانسه بوده است. شهر قدیمی روآن پر از جاهای تاریخی است که از جمله آن ها می توان به کلیسای جامع نوتردام اشاره نمود.

6. ژیورنی

Giverny

ژیورنی از جمله جاهای زیبای نرماندی به شمار می رود که منبع الهام بسیاری برای نویسندگان و نقاشان بوده است که از جمله این افراد می توان به کلود مونه اشاره نمود. کلود مونه به ژیورنی نقل مکان کرد و باغ های بسیار زیبایی خلق نموده بود. یکی از جاذبه های شهر ژیورنی، خانه همین کلود مونه است که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می نماید. کلود مونه در کلیسای سینت رادگونده ژیورنی دفن شده است؛ خود کلیسا، تاریخی و بسیار زیبا است که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی باز می شود.

5. اونفلور

Honfleur

اونفلور، شهر بندری بسیار زیبا و تماشایی است که در مصب رود سن قرار گرفته است و بیشتر برای خانه های رنگارنگ خود در کنار رود شناخته می شود که بسیار محبوبیت دارند و به وسیله نقاشان قرن نوزدهم و بیستم میلادی رنگ آمیزی شدند. شهر اونفلور، بیش از هزار سال قدمت دارد و مرکز تجاری بسیار مهمی بوده است. در این شهر، بزرگترین کلیسای چوبی در فرانسه وجود دارد که به نام سنت کاترین است که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می شود.

4. بایو

Bayeux

شهر بایو در اولین قرن پیش از میلاد مسیح تاسیس شده بود و بیشتر برای پرده نقش داری شناخته می شود که حدود 79 متر طول دارد و بیش از 75 صحنه از اتفاقات حمله ویلیام فاتح به انگلیس در سال 1066 میلادی را به نمایش می گذارد. این پرده نقش دار در موزه بایو به نمایش درآمده است. شهر بایو، اولین شهری فرانسوی بود که از زیر اشغال نازی ها خارج شده بود. شهر قدیمی بایو، بسیار تماشایی و مجذوب کننده است و گردش در آن می تواند بسیار جالب توجه باشد. کلیسای جامع نتردام، کلیسایی زیبا است که در سال 1077 میلادی ساخته شده بود.

3. سواحل روز دی

D-Day Beaches

یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ در تاریخ 6 ژوئن سال 1944 میلادی رخ داد که در آن، 160 هزار نیروهای متفقین به پنج ساحل نرماندی تهاجم بردند. این پنج سال شامل اوماها، جونو، گولد، سورد و یوتا است. این خط ساحلی فرانسه حدود 80 کیلومتر طول دارد که در آن، هزاران نفر سرباز متفقین و آلمانی فوت نموده اند. امروزه، در سواحل روز دی، یادبودهای جنگ، قبرستان ها و موزه ها وجود دارند.

2. اترتا

Etretat

اترتا، شهری کوچک در کانال انگلیس است که بیشتر برای صخره های سفید رنگ خود شناخته می شود؛ قوس های صخره ای و بعلاوه صخره ای به نام نیدل یا سوزن که حدود 80 متر ارتفاع دارد، زیبایی اترتا را دو چندان نموده است. در کنار ساحل، می توان دو قوس صخره ای را مشاهده کرد و به هنگام جزر آب، می توان قوس فالایس آوال را مشاهده کرد و در زیر آن قدم زد.

1. مون سن میشل

Mont Saint-Michel

مون سن میشل، جزیره ای بسیار زیبا و دوست داشتنی است که در فاصله ای بسیار کوتاه از خط ساحلی فرانسه قرار گرفته است. در این جزیره، صومعه و کلیسایی کوچک وجود دارد که مجذوب کنندهیت آن را دو چندان نموده است. از همین رو، مون سن میشل، یکی از منحصربه فردترین جاهای دیدنی نرماندی است.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2115

به "برترین جاهای دیدنی نرماندی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی نرماندی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید