تصاویر: سلام تهران از ایستگاه فضایی

به گزارش تاورنا، ایسنا: یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی الاصل حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی، تصاویر فضایی زیبایی را از فراز شهر تهران به ثبت رسانده است.

تصاویر: سلام تهران از ایستگاه فضایی

ایستگاه فضایی بین المللی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر 27600 کیلومتر بر ساعت است. این ایستگاه هر 93 دقیقه یک مرتبه به دور زمین می چرخد که در مجموع، 15/5 مرتبه مدارگردی روزانه اطراف زمین می گردد.

یاسمین مقبلی، فضانورد ناسا ضمن انتشار تصاویر تهران از منظر ایستگاه فضایی بین المللی نوشت: من از وقتی به ایستگاه فضایی رسیدم مشتاق بودم که تصاویری از شهر تهران از منظر فضا ثبت کنم. صبح ها، برنامه گردش ایستگاه به دور زمین را در آن روز می بینم و اگر ببینم تهران در محدوده دید است سعی می کنم خودم را به پنجره ای برسانم. گاهی اوقات مشغله کاری اجازه نمی دهد. گاهی اوقات نور انتقال از روز به شب عکاسی را غیرممکن می نماید. و اغلب، ابرهایی درست بالای سر تهران هستند.

انتها، همه چیز دست به دست هم داد و من توانستم چند تصویر مناسب ثبت کنم. مدار ما طوری بود که ما تقریبا درست از بالای سر تهران عبور کردیم. در فاصله حدود 250 مایلی بالای سر تهران، این شاید نزدیک ترین فاصله ای باشد که من بتوانم به جایی که والدینم به جهان آمدند و بزرگ شدند، برسم.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2295

به "تصاویر: سلام تهران از ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "تصاویر: سلام تهران از ایستگاه فضایی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر: سلام تهران از ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید