جذب گردشگر سلامت هدف تأسیس بیمارستان تخصصی دامپزشکی است

به گزارش تاورنا، خبرنگاران/هرمزگان رئیس بیمارستان دامپزشکی کیش از آغاز ساخت نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی کشور در کیش جهت جذب گردشگر سلامت به جزیره کیش اطلاع داد.

جذب گردشگر سلامت هدف تأسیس بیمارستان تخصصی دامپزشکی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزان تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، همایش دامپزشکی، به مناسبت روز دامپزشک و سومین سالروز تأسیس بیمارستان دامپزشکی کیش، چهارشنبه شب(14 مهرماه) با حضور تنی چند از مسئولان این عرصه و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در هتل ایران برگزار گردید.

جذب گردشگر سلامت هدف تأسیس بیمارستان تخصصی دامپزشکی

در این مراسم، رئیس بیمارستان دامپزشکی کیش گفت: رسول اکرم (ص) ازجمله کسانی بودند که همیشه بر مهربانی با حیوانات تأکید داشتند ضمن اینکه همیشه در جوامع مطرح شده است که کسانی که با حیوانات درست رفتار می نمایند، مهربان ترین مردم هستند.

دکتر ضیاء بارجی پور با اشاره به اهمیت حرفه دامپزشکی در سلامت جامعه اظهار کرد: شعار دام سالم، غذای سالم و جامعه سالم بیانگر اهمیت این رشته در سلامت یک جامعه است. حدود 200 سال پیش شیوع طاعون گاوی در فرانسه سبب شد که رشته دامپزشکی قانونی کار خود را در راستای سلامت انسان و حیوان آغاز کند، درواقع سلامت سطح بهداشت عمومی جامعه هدف دامپزشکی است، لذا در این راستا صرفاً بحث حیوانات مطرح نیست.

رئیس بیمارستان دامپزشکی کیش، کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام را یک الزام دانست و اعلام کرد: بالغ بر 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد، لذا پیشگیری و کنترل در این عرصه بسیار مهم است.

بارجی پور از کوشش این بخش برای آغاز ساخت نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی کشور در کیش اطلاع داد و گفت: طرح هایی ارائه شده که بر اساس آن سعی داریم نخستین بیمارستان تخصصی کشور را مطابق با استانداردهای بین المللی ایجاد کنیم تا بتوانیم علاوه بر فعالیت در داخل کشور، امکان جذب توریست سلامت را نیز در کیش ایجاد کنیم. در این بیمارستان قطعاً کارگاه های تخصصی و عمومی نیز برای علاقه مندان به این عرصه برگزار خواهد شد، زیرا این بیمارستان قرار است که در سطح کل کشور یک پایلوت شود و در عرصه گردشگری نقش مهمی را ایفاء کند، چراکه می تواند برای آموزش به متخصصان نیز کاربرد داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت سازمان منطقه آزاد برای اجرای طرح بیمارستان تخصصی، توضیح داد: بابت تسریع در عملیات و یاری های صورت گرفته از سازمان منطقه آزاد کیش بسیار متشکریم و امیدواریم بر اساس قول های داده شده این بیمارستان تا خاتمه سال 96 تأسیس شود و ما به هدف خود برسیم.

پیشگیری و سلامت تغذیه با یاری دامپزشکی محقق می شود

در ادامه این جلسه نیز، سرپرست شبکه دامپزشکی کیش نیز ضمن تبریک روز دامپزشک گفت: تاریخچه دامپزشکی در ایران به 2200 سال پیش از میلاد مسیح بازمی شود و بقایای کشف شده نشان می دهد که در آن موقع بین پزشک و دامپزشک تفاوت هایی وجود داشته است درواقع این حرفه از زمان اهلی شدن حیوانات آغازشده است اما تخصصی تر شدن آن هم زمان با دوران هخامنشیان است که در آن دوران دامپزشکان مربوط به پرندگان از دامپزشکان اسب ها و حیواناتی که جهت خوراک استفاده می شدند، تفکیک شدند و شکلی مدرن از دامپزشکی ارائه شد.

دکتر صیفی اضافه کرد: در تعالیم اسلامی بر حق وحقوق حیوانات تأکید بسیاری شده است، بر همین اساس نیز در زمان اسلام به دلیل اهمیت جنگ ها، دامپزشکی جهت نگهداری از اسب ها بسیار فعال شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی کیش، آغاز شکل نوین دامپزشکی را از سال 1303 دانست و بیان کرد: هم زمان با جنگ جهانی اول، طاعون گاوی در شمال ایران شیوع پیدا کرد که سبب شد در آن موقع دامپزشکی نوین شکل گیرد و سپس عملیات واکسیناسیون شیوع پیدا کند. پس ازآن در سال 1350 برای نخستین بار قانون دامپزشکی کشور به تصویب مجلس آن موقع درآمد. این قانون که هنوز کاربرد دارد بالغ بر 21 ماده و تبصره مصوب دارد که همه قابل اجراست.

صیفی، دامپزشکی امروز را در امر امنیت کشورها نیز مؤثر خواند و اظهار کرد: امروزه دامپزشکی در فرایند پدافند عامل و بایو تروریسم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: دام سالم، غذای سالم و جامعه سالم مبنای این رشته است که نشانگر اهمیت آن است، اما امروزه دامپزشکی تنها محدود به دام نمی شود، بلکه کار پیشگیری از بیماری های مشترک بین حیوان و انسان و سلامت غذا را نیز از مزرعه تا سفره افراد را دنبال می نماید.

به گزارش خبرنگاران، همایش دامپزشکی به مناسبت روز دامپزشک و سومین سالروز تأسیس بیمارستان دامپزشکی کیش، چهارشنبه شب با حضور تنی چند از مسئولان این عرصه و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در هتل ایران برگزار گردید.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 706

به "جذب گردشگر سلامت هدف تأسیس بیمارستان تخصصی دامپزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب گردشگر سلامت هدف تأسیس بیمارستان تخصصی دامپزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید