جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی به زیر آب کشیده شد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: طی دو هفته اخیر پس از کوشش های گسترده برای یافتن لاشه هواپیمای ناپدید شده مالزی خاتمه مقامات این کشور خبر سقوط هواپیما و کشته شدن تمام مسافران آن را تائید و جستجو برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما در داخل آب را شروع کردند.

جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی به زیر آب کشیده شد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران؛ هواپیمای خطوط هوایی مالزی که در 8 مارس با 239 مسافر از کوالامپور به مقصد مالزی حرکت نموده بود تنها کمتر از یک ساعت پس از پرواز از صفحه رادار محو شد و کوشش ها برای یافتن آن و پاسخگویی به خانواده های سرنشینان این هواپیما بی نتیجه باقی ماند.

مقامات استرالیایی همچنین در مقطعی خبر از یافتن دو شیئ شناور در اقیانوس آرام خبر دادند. پس از آن نیز وزیر موقت حمل ونقل مالزی امروز (شنبه) طی اظهاراتی اعلام نمود که تصاویر جدید ماهواره ای که توسط چین دریافت شده است، شیئی به ابعاد 22 در 30 متر را نشان داده است که ممکن است هواپیمای مفقود شده مالزیایی باشد.

کشورهایی مانند چین، استرالیا، انگلیس و آمریکا نیز به مقامات مالزیایی پیشنهاد یاری برای یافتن این هواپیما را ارائه دادند که با استقبال روبرو شد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی اعلام نمود بر مبنای تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره ای، پرواز شماره 370 خطوط هوایی مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط نموده است. رزاق که شامگاه دوشنبه چهارم فروردین در یک نشست خبری سخن می گفت، شرح داد که بنا بر اطلاعات به دست آمده هواپیمای مفقود خطوط هوایی مالزی به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز نموده و آنجا سقوط نموده است.

وزیر حمل و نقل مالزی نیز 6 فروردین تاکید نمود، تصاویر جدید ماهواره ای نشان می دهد که بیش از 100 نقطه در جنوب اقیانوس هند شناسایی شده است که احتمال وجود لاشه هواپیمای مسافربری در آن وجود دارد.

ناپدید شدن این هواپیما باعث شد رئیس شرکت هواپیمایی مالزی از تصمیم خود برای استعفا از سمتش خبر دهد. پلیس مالزی نیز با وجود بعید دانستن تروریستی بودن این حادثه در برهه ای اعلام نمود ممکن است در انتها تحقیقات درباره این هواپیمای گمشده هیچ گاه دلایل وقوع حادثه پیش آمده تعیین نگردد.

کوشش تیم های امداد و نجات برای یافتن جعبه سیاه این هواپیما در شرایطی انجام می گردد که باطری جعبه سیاه تنها 30 روز شارژ دارد و پس از 30 روز دیگر امکان پیدا شدن لاشه این هواپیما تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

یک مقام ارشد سازمان هواپیمایی استرالیا نیز تاکید نمود، متاسفانه عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و معتبر و همچنین بدی شرایط آب و هوایی کوشش های صورت گرفته برای یافتن این هواپیما را با چالش های جدی روبرو نموده است.

پایان روز 15 فروردین شرکت خطوط هواپیمای مالزی اعلام نمود که هیچ کدام از مسافران هواپیمای مفقودشده این کشور از حادثه سقوط جان سالم به در نبرده اند. تیم های جستجو نیز برای پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما در داخل آبهای اقیانوس هند از دو مکان یاب استفاده نموده و در محدوده ای به وسعت 240 کیلومتر به جستجو پرداختند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 374

به "جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی به زیر آب کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی به زیر آب کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید