جولان کرونای انگلیسی در 5 شهر مازندران؛ سفر نروید

به گزارش تاورنا، تهران (پانا) - مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران درباره انجام سفرهای غیررسمی به استان هشدار داد و گفت با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و ورود مسافر و جهانگرد به این منطقه، شرایط استان در برابر ویروس کرونا بسیار شکننده است.

جولان کرونای انگلیسی در 5 شهر مازندران؛ سفر نروید

به گزارش ایرنا، عباس مهدوی در پاسخ به بعضی انتقادها مبنی بر اینکه چرا ستاد کرونا استان مانع سفرهای نوروزی نمی گردد، اضافه کرد: تاکید استاندار مازندران و ستاد استان همیشه بر ممنوعیت سفر و پرهیز از هرگونه ازدحام جمعیتی است.

وی گفت: مازندران چندی پیش دارای شهرهای قرمز کرونایی بود که با کوشش اجرا شده و همراهی مردم این شرایط کنترل شد، اما این کاهش ابتلا به مفهوم برطرف خطر نیست و این شرایط با کاهش رعایت پروتکل ها و ازدحام جمعیت قابل بازگشت است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: ستاد کرونا استان تابع سیاست ها و تصمیمات ستاد ملی است و با وجود وابستگی صنعت گردشگری استان به حضور گردشگران،سلامت مردم استان را اولویت نخست خود می داند.

وی با بیان اینکه اگر سفرها با رعایت بهداشت عمومی همراه نباشد ویروس کرونای انگلیسی بسیاری از خانواده ها را تهدید خواهد نمود، اضافه کرد : دورهمی ها،دید و بازدیدها و ترددهای غیرضروری باعث می گردد هرگونه رنگ بندی کرونایی تغییر و شمار مبتلایان نیز افزایش یابد.

مهدوی با اشاره به اینکه تاکید ستاد کرونا بر اقامت در هتل ها و مراکزی است که مورد نظارت هستند و پروتکل ها را رعایت می نمایند اضافه کرد: سفرهای غیررسمی هم سلامتی خود گردشگران و هم سلامتی مردم استان را با تهدید جدی روبرو خواهد نمود.

وی اضافه کرد: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد و ازدحام همچنان تنها راه مقابله با شیوع کرونا محسوب می گردد.

مدیرکل روابط عمومی استاندرای مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به شناسایی افراد مبتلا به کرونای انگلیسی همچنان بر ممنوعیت سفر و دورهمی های خانوادگی تاکید دارد.

طبق اعلام مسوولان بهداشتی مازندران کرونایی انگلیسی هم اکنون پنج شهرستان این استان را درگیر نموده است و شمار مبتلایان به این ویروس نیز در استان به 30 نفر افزایش یافته است.

همچنین طبق آخرین گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، در حال حاضر بیش از 500 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1561

به "جولان کرونای انگلیسی در 5 شهر مازندران؛ سفر نروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان کرونای انگلیسی در 5 شهر مازندران؛ سفر نروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید