خبرنگاران ساز و کار حضور دانش آموزان در مدارس استان اردبیل فراهم شد

به گزارش تاورنا، اردبیل - خبرنگاران - رییس مدارس استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ساز و کار لازم برای ایجاد آرامش خاطر دانش آموزان و اولیای آنها در روز بازگشایی مدارس سال تحصیلی امسال فراهم شده است.

خبرنگاران ساز و کار حضور دانش آموزان در مدارس استان اردبیل فراهم شد

با ما همراه باشید و درباره بانکداری کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران ، محمد شفایی روز چهارشنبه در بازدید از مانور بازگشایی مدارس خلخال اضافه کرد: تمام اقدامات لازم برای انجام موارد و پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا فراهم شده ولی در عین حال بازگشایی مدارس در مناطق مختلف این استان بسته به شرایط رنگی کرونا در این مناطق دارد.

وی هدف از برگزاری مانور بازگشایی مدارس را سنجش آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی در شرایط کرونایی ذکر کرد و گفت: تمامی مدارس دولتی و غیردولتی استان ضدعفونی و گندزدایی شده و اقدامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت فاصله ایمنی صندلی در کلاس ها رعایت و در صورت مساعد بودن شرایط و حاکمیت شرایط سفید سال تحصیلی با حضور همه دانش آموزان بصورت حضوری شروع خواهد شد.

او از آمادگی آموزش و پرورش استان برای شروع سال تحصیلی جدید در هر سه حالت سفید، زرد و قرمز خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم توسط کارگروه های مختلف برای هر سه حالت اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که شرایط هر کدام از مناطق 19 گانه آموزش و پرورش استان از لحاظ کرونا زرد اعلام باشد ، حضور دانش آموزان به صورت یک روز و به صورت نیمه حضوری خواهد بود ، طوری که علاوه بر استفاده از سیستم آموزشی شاد، دانش آموزان حداقل 2 روز در هر هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی باید در مدرسه حضور داشته باشند.

شفایی گفت: اگر شرایط در این مناطق قرمز شود ادامه تحصیل دانش آموزان تنها با استفاده از روش جایگزین فضای مجازی و استفاده از ظرفیت شبکه آموزش شاد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی تمامی مدارس استان در هر سه حالت سفید، زرد و قرمز باز بوده و حضور مدیران، تیم اجرایی و کارکنان در مدارس الزامی است، اضافه کرد: در مناطق روستایی، عشایری و مناطقی که تراکم دانش آموزان کمتر است، معلمان ،مدیران و راهبران آموزشی در مدارس حضور یافته و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت آموزشی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه اصل در آموزش حضور دانش آموزان در کلاس درس است، اظهارداشت: برای تامین اقلام بهداشتی موردنیاز 17 میلیارد ریال در بین مدارس استان توزیع شده است.

شفایی با اشاره به بازگشایی تمامی مدارس استان از 15 شهریورماه اضافه کرد: قبل از بازگشایی رسمی مدارس مراحل بعدی مانور بازگشایی مدارس در تمامی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی بدون حضور دانش آموزان و با حضور مدیران، عوامل اجرایی و معلمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت معلمان استان در شبکه دانش آموزی شاد در سال تحصیلی قبل گفت: 100 درصد مدیران، 95 درصد معلمان و کلاس های درسی و 80 درصد دانش آموزان استان در این شبکه آموزشی فعال بودند که امیدواریم با اقدامات اجرا شده در سال تحصیلی جدید این رقم به 100 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فقط 20 درصد دانش آموزان استان بنا به دلایلی از جمله نداشتن تلفن همراه هوشمند یا عدم پوشش اینترنت در سال تحصیلی قبل به شبکه آموزشی شاد دسترسی نداشتند، اضافه کرد: از این تعداد هفت درصد دانش آموزان با داشتن تلفن همراه هوشمند به علت نبود زیرساخت های لازم تحت پوشش اینترنت نبودند.

در سال تحصیلی جدید 56 مدرسه شامل 34 مدرسه استثنایی و 22 مدرسه تلفیقی برای تحصیل هزار و 560 نفر از دانش آموزان استثنایی استان اردبیل آماده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1182

به "خبرنگاران ساز و کار حضور دانش آموزان در مدارس استان اردبیل فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساز و کار حضور دانش آموزان در مدارس استان اردبیل فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید