خبرنگاران مدارس همدان آماده بازگشایی شدند

به گزارش تاورنا، همدان - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس این استان اندیشیده شده و کلاس های درس آماده بازگشایی در تاریخ 27 اردیبهشت ماه هستند.

خبرنگاران مدارس همدان آماده بازگشایی شدند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

محمد پورداود روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس همدان همزمان با سراسر کشور، اضافه نمود: همه مدارس ابتدایی و متوسطه این استان به جز دانش آموزان با نیازهای ویژه، که از سوم اسفند سال 1398 به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده بودند، از ابتدای هفته آینده بازگشایی می شوند.

وی گفت: این مدارس به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تا به امروز نتوانسته اند از خدمات آموزشی غیرحضوری بهره مند شوند، دایر می شود.

پورداود اضافه نمود: حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری و استفاده از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده با توجه به نیاز، داوطلبانه است.

وی گفت: با توجه به معین تاریخ 17 خرداد برای شروع امتحانات پایه دوازدهم، ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا 10 خرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه همه مدارس ضد عفونی و پروتکل های وزارت بهداشت در آن ها رعایت می شود، تاکید کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول در سال تحصیلی 1399-1400 با رعایت نکات بهداشتی از مرداد ماه صورت می گیرد.

پورداود با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی تلویزیونی و مجازی همچنان ادامه دارد، بیان نمود: معلمان با همت و تلاش قابل تحسین خود پویش مدرسه تعطیل است، تعلیم و تربیت تعطیل نیست را با تمام توان اجرا کردند.

وی راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) را برگ زرین و حرکتی ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش ایران دانست ادامه داد: با راه اندازی این شبکه، زمینه مناسب برای توسعه آموزش های غیر حضوری فراهم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه همدان در پوشش شبکه شاد جایگاه ممتازی را در سطح کشور به دست آورده است، اضافه نمود: تا به امروز 100درصد مدیران، 100 درصد کلاس ها، 89 درصد معلمان و 78 درصد دانش آموزان استان از شبکه آموزشی شاد بهره مند شده اند.

همه مدارس همدان، از تاریخ سوم اسفندماه 1398، همزمان با سراسر کشور، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت تعطیل شده است.

براساس برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان، برنامه های آموزشی به تفکیک پایه ها و درس ها، هر روز در سه نوبت از شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز همدان پخش می شود.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به 287 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار و 500 مدرسه همدان تحصیل می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 107 هزار 603 نفر رسید که 6 هزار و 640 نفر جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 999

به "خبرنگاران مدارس همدان آماده بازگشایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدارس همدان آماده بازگشایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید