روزشمار برای نشست سازمان جهانی جهانگردی در همدان

به گزارش تاورنا، ایران برای نخستین بار، از 21 تا 24 آبان ماه، میزبان چهلمین نشست سالانه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان خواهد بود.

روزشمار برای نشست سازمان جهانی جهانگردی در همدان

از زمان تاسیس سازمان جهانی توریستی (UNWTO) در سال 1975، تلاش های ناموفقی برای انتقال نشست های این سازمان به ایران اجرا شده بود، اما این بار، شرکت سیاحتی علیصدر توانست در سال گذشته، مجوز برگزاری نشست سالانه این سازمان در همدان را دریافت کند.

شهر همدان توانست به عنوان کننده ای از ایران، پس از ارائه مستندات کافی در زمینه میزبانی، این رویداد منحصر به فرد در زمینه توریستی را برگزار نماید. در این راستا، سمینار بین المللی توریستی فرهنگی از طریق نوآوری و فناوری، همزمان با چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی توریستی، از 21 تا 23 آبان ماه در شهر همدان برگزار خواهد شد.

حمیدرضا یاری، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر، که کننده ایران در این سازمان است، در این باره گفت:

امروزه توریستی فرهنگی یکی از بزرگترین و سریع ترین بازارهای جهانی توریستی است، چرا که در هز 10 نفر توریست، 4 نفر بر اساس پیشنهاد فرهنگی، مقصد خود را انتخاب می کنند. این رویداد، اهمیت نوآوری در مدیریت و ترویج توریستی فرهنگی را به رسمیت می شناسد و در پی توسعه استقرار فناوری های در حال ظهور و پیشرفته در فعالیت های توریستی در مقصد و محصولات خود است.

او در ادامه اضافه نمود:

سازمان جهانی توریستی UNWTO به منظور پیش بینی، رفع و غلبه بر چالش های نو، و تهیه روندهای نو در بخش توریستی، در حال حاضر، نوآوری و تحول دیجیتالی را به منظور کیفیت بخشی به مقاصد، برای شناختن پتانسیل کامل آن ها، به طور کامل وارد توریستی می کند.

مسعود ملکی، معاون توریستی شرکت سیاحتی علیصدر درباره این اجلاس ها گفته است:

در چهلمین اجلاس جهانی توریستی در همدان، از کتاب توریستی ایران که از طریق سازمان جهانی توریستی تدوین شده، رونمایی می شود. در حال حاضر، ثبت نام اعضا در سایت UNWTO همچنان باز است و برای این مهم، تا پایان مهرماه فرصت ثبت نام وجود دارد. برنامه ریزی ها در زمینه اقامت در هتل ، حمل و نقل هواپیمایی و محل برگزاری اجلاس، در نشست های مختلف هماهنگ شده است.

اعضای سازمان جهانی توریستی که در همدان حضورمی یابند، در قالب گروه هایی از تمام اماکن توریستی همدان دیدن خواهند کرد. سازمان جهانی توریستی، 552 عضو وابسته دارد.

عکس کاور: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2045

به "روزشمار برای نشست سازمان جهانی جهانگردی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار برای نشست سازمان جهانی جهانگردی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید