ساکنان این روستا همواره خوابند!

به گزارش تاورنا، روستای کلاچی در قزاقستان

در جهان اتفاق عجیب و غریب زیاد می افتد؛ در میان این حوادث گاهی به روستایی دورافتاده برمی خوریم که به خاطر حوادث عجیبش خیلی زود معروف می گردد. در گوشه ای از سرزمین قزاقستان روستایی که تا همین چند سال پیش تقریبا بی نام و نشان بود امروز به روستایی خاص تبدیل شده است. فکر می کنید چه علتی نام این روستا را سر زبان ها انداخته است؟ بیماری عجیب و اسرار آمیز اهالی اش! مردم این روستا بدون علت معین و به صورت کاملا ناگهانی برای مدت ها به خوابی عمیق فرو می فرایند! در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره روستای کلاچی در قزاقستان و اختلال عجیب و غریب مردمانش بیشتر بدانید.

ساکنان این روستا همواره خوابند!

بیشتر وقت ها وجود یک پدیده طبیعی و یا جاذبه ای مجذوب نماینده می تواند توجهات را به سمت مکانی جلب کند اما این بار پای یک بیماری وسط است! هیچ کس نمی داند که چه به روز اهالی این روستا آمده است! آن ها انگار هیچ کنترلی بر روی زمان خوابیدن خود ندارند و ناگهان می خوابند آن هم نه برای دو سه ساعت! برای مدت های طولانی می خوابند و ساعت ها بعد بیدار می شوند. این بیماری اسرار آمیز و عجیب کافی بود تا نگاه ها را به سمت این روستای گمنام جلب کند.

بهار سال 2013 بود که ناگهان سرو کله این بیماری عجیب پیدا شد و تا به امروز 150 نفر از 600 اهالی روستا را مبتلا نموده است. این اختلال که به بیماری خواب ناگهانی معروف است مبتلایان را گرفتار خواب های طولانی مدت چند روزه می نماید. اگر پای صحبت کسانی که مبتلا به این بیماری شده اند بنشینید برایتان مراحل این خوابیدن های ناگهانی را شرح می دهند: اول در کنترل حرکت دچار اختلال می شوند و خیلی زود سرگیجه آن ها را به بیهوشی وا می دارد. زمان بروز این خواب آلودگی اصلا خبر نمی نماید! و شاید ناگهان در موقعیت بسیار خطرناک ایجاد گردد. مثلا یکی از ساکنان این روستا که در کنار همسرش در حال موتور سواری بود ناگهان خوابید و تا سه روز هم از خواب بلند نشد.

اما شاید قسمت بدتر این بیماری این باشد که مبتلایان را دچار از دست دادن حافظه هم می نماید خیلی از کسانی که ناگهان می خوابند اصلا لحظه خوابیدن خود را به یاد نمی آوردند. از آن جایی که کلاچی روستایی دورافتاده است تا مدت ها هیچ کدام از مسئولان نمی دانستند که در این روستا چه خبر است، کسانی که در خارج این روستا زندگی می کردند هم اصلا از شرایط اهالی خبر نداشتند تا اینکه روزی پای این بیماری به خارج از روستا هم کشیده شد! تکرار سه باره این بیماری در بیرون روستا باعث شد تا کم کم خبر آن به مرکز کشور برسد. مطمئنا موردی تا این حد عجیب دانشمندان را مشتاق می نماید تا هر چه سریع تر این پدیده را آنالیز نمایند. پزشکان زیادی داوطلبانه به سمت این روستا رفتند تا بلکه بتوانند علت این اختلال عجیب را کشف نمایند. آن ها دست به کار شدند تا علت این اختلال عجیب را بفهمند برای همین انواع و اقسام آزمایشات را از اهالی گرفتند اما به هیچ نتیجه ای نرسیدند. این بیماری همه محققان و دانشمندان را با علامت سوالی بزرگ روبرو نموده است.

پرس و جو از اهالی روستا دانشمندان را با اطلاعات جالبی روبرو کرد:

  • حمله خواب هیچ الگوی مشخصی ندارد.
  • پیر و جوان و زن و مرد همه به طور یکسان به این بیماری مبتلا می شوند.
  • کسانی که دچار این بیماری می شوند بیشتر در بازه سنتی 14 تا 760 سال قرار دارند.
  • هیچ ارتباطی بین محیط زیست با این بیماری وجود ندارد.

از آن جایی که فقط اهالی این روستا گرفتار این بیماری شده اند شاید چیزی که اول از همه درباره علت این بیماری فکر ها را مشغول می نماید شرایط آب، غذا و یا هوای این روستا باشد اما در حدود 700 آزمایش بر روی آن ها انجام شد و هیچ مورد مشکوکی پیدا نشد.

خود روستاییان احتمال می دهند که بیماری شان به علت وجود معدن اورانیوم در نزدیکی روستا باشد اما چیزی که این احتمال را رد می نماید وجود روستای دیگری در فاصله حتی نزدیک تر به این معدن است که ساکنانش اصلا همچین بیماری ای ندارند.

مسئولان در خصوص اینکه تشعشات این معدن امنیت لازم را دارد یا نه تحقیقات زیادی کردند اما به هیچ موردی که به این بیماری ربطی داشته باشد برخورد نکردند. در نهایت وقتی پزشکان از رسیدن به راهکار ناامید شدند به این نتیجه رسیدند که باید اهالی را از این محل به جای دیگری برد. اما تعدادی از ساکنان روستا که سال ها در این سرزمین زندگی کردند دوست ندارند از این روستا بروند، حتی اگر بیماری خواب ناگهانی آن ها را هر لحظه مورد تهدید قرار دهد! آن ها ترجیح می دهند ناگهان بخوابند و سردردهای طولانی مدت را به جان بخرند اما دچار دلتنگی ترک سرزمین مادی شان نشوند. امروز فقط تعداد کمی از مردم این روستا در این محل زندگی می نمایند و اکثریت ساکنان به روستاهای بزرگ تر و با امکانات بیشتر لقل مکان نموده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1989

به "ساکنان این روستا همواره خوابند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساکنان این روستا همواره خوابند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید