سقوط شش پله ای ایران در دنیا ، ژاپن صدرنشین فوتبال آسیا شد

به گزارش تاورنا، تیم ملی فوتبال ایران با شش پله سقوط در جدول رده بندی فیفا رده اول آسیا را به ژاپن تحویل داد و تا پله 33 جهان پایین رفت.

سقوط شش پله ای ایران در دنیا ، ژاپن صدرنشین فوتبال آسیا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فیفا، ایران که سال ها تیم شماره یک آسیا و جزو 30 تیم برتر دنیا بود، پس از ناکامی در بازی های ملی اخیر حالا ژاپن را بالاتر از خود در صندلی 28 دنیا می بیند. در 50 تیم برتر فوتبال دنیا، ایران با شش پله بیشترین سقوط را تجربه نموده و سال 2019 را در رده دوم آسیا و 33 دنیا به خاتمه می برد.

  • سقوط چهار پله ای فوتبال ملی ایران در رده بندی فیفا

تیم ملی فوتبال بلژیک که هر 10 بازی خود را در سال 2019 با برد پشت سر گذاشت، همچنان با 1765 امتیاز شماره یک دنیاست. فرانسه با وجود داشتن عنوان قهرمانی دنیا با 1733 امتیاز دوم است و برزیل با 1712 امتیاز در صندلی سوم واقع شده است. انگلیس، اروگوئه، کروواسی، پرتغال، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا به ترتیب چهارم تا دهم هستند و مکزیک با ایستادن در رده 11 بهترین تیم منطقه کونکاکاف در رده بندی فیفاست.

سنگال به عنوان بهترین تیم ملی قاره آفریقا در رده 20 دنیا ایستاده و قطر هم که قهرمان آسیا و میزبان جام دنیای فوتبال 2022 است، با دو پله صعود در رده 55 دنیا قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 607

به "سقوط شش پله ای ایران در دنیا ، ژاپن صدرنشین فوتبال آسیا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سقوط شش پله ای ایران در دنیا ، ژاپن صدرنشین فوتبال آسیا شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط شش پله ای ایران در دنیا ، ژاپن صدرنشین فوتبال آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید