سهام عدالتی که دارید اما از آن بی خبر هستید!

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، مهدی قلی پور، در پاسخ به این پرسش که شرکت های غیربورسی سهام عدالت کدام شرکت ها هستند؟ بیان نمود: پتروشیمی های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از 6 تا 30 درصد مالکیت این شرکت ها را در بر می گیرد.

سهام عدالتی که دارید اما از آن بی خبر هستید!

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که ارزش تقریبی شرکت های غیر بورسی چه اندازه است؟ گفت: این شرکت ها، بورسی نیستند و برای ارزش گذاری احتیاج به دسترسی به صورت های اقتصادی آنها است، ولی در کل ارزش روز این شرکت ها با بهای تمام شده سه هزار و 500 میلیارد تومان در مقایسه با شرکت های مشابه بورسی نمی تواند کمتر از 30 هزار میلیارد تومان باشد.

افزایش عمق بورس با افزایش تعداد شرکت های تامین سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آخرین تصمیماتی که درباره این شرکت های غیر بورسی اتخاذ شده چه بوده است؟ شرح داد: طبق اظهار نظر های وزارت اقتصاد مقرر شده بود که این شرکت ها در قالب یک شرکت سرمایه گذاری نو به دارندگان سهام عدالت واگذار شوند، یعنی سهام این شرکت به شرکت سرمایه گذاری نو، احتمالا امید ایرانیان منتقل گردد و سپس اوراق با ارزش اسمی 500 هزار تومانی تا یک میلیون تومان به واجدان، سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب نموده اند، اعطا گردد که بر اساس شنیده ها این موضوع در جریان انجام است.

قلی پور در پاسخ به این پرسش که اگر بنا به تقسیم سود این شرکت های غیر بورسی باشد به طور تقریبی چه اندازه سود به افراد واجد شرایط تعلق می گیرد؟ بیان نمود: سود تقسیمی سال 99 این شرکت ها به ازای هر سهامدار عدالت اعلام نشده است، ولی احتمالا عددی کمتر از پنجاه هزار تومان به ازای هر سهامدار عدالت خواهد بود. بعلاوه ارزش روز هر ورقه غیر بورسی هم عددی بین 500 تا 700 هزار تومان است.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1707

به "سهام عدالتی که دارید اما از آن بی خبر هستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام عدالتی که دارید اما از آن بی خبر هستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید