اخبار صنعت

فسیل های زنده ای که در اطراف ما نفس می کشند

دیو کوسه (Mitsukurina owstoni) گونه ای نادر از ماهیان ساکن در اعماق دریاهاست. این گونه باستانی، در اقیانوس های آرام، اطلس و هند زندگی می نماید و برای اولین بار 125 میلیون سال پیش به وجود آمده.

15 دی 1402

نیروی انتظامی 2 هزار دستگاه خودرو وارد می نماید

براساس مصوبه دولت، نیروی انتظامی مجاز به واردات 2 هزار دستگاه خودروی سواری با اولویت خودروهای برقی و ترکیبی (هیبریدی) شد.

26 آذر 1402

تصاویر وقوع انفجار لوله نفت در هرمزگان ، یک منبع انتظامی تایید کرد

بامداد امروز یکی از خطوط انتقال فرآورده های نفتی در حوالی روستای کشار بندرخمیر منفجر شده و همچنان در حال سوختن است. یک منبع انتظامی مستقر در منطقه کشار بندر خمیر ضمن تایید خبر انفجار خط لوله، زمان دقیق آن را ساعت 4 و40 دقیقه بامداد دوشنبه، 6 شهریور خاطرنشان...

6 شهریور 1402

آرامش و روال عادی توزیع بنزین در جایگاه های سوخت

سخنگوی صنف جایگاه داران کشور گفت: با کوشش های معاون اول رئیس جمهور و سایر مقامات، امروز شاهد برقراری آرامش و روال عادی توزیع سوخت در بیشتر کلانشهرها بوده و خواهان نگاه ویژه مسئولان به بعضی مسائل سایر استان ها هم هستیم.

28 مرداد 1402

بالابر هیدرولیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بالابرها دستگاه هایی هستند که وظیفه آن ها حمل بار و افراد در طول طبقات ساختمان ها و اماکن مختلف است. بالابرها سیستم های متنوعی را شامل می شوند که بالابرهای هیدرولیکی نیز یکی از انواع آن ها به شمار می رود.

25 تیر 1402

خودرو کروک ام جی به ایران می آید؟

کمی بیش از دو سال، از زمانی که MG با رونمایی از کانسپت سایبرستر افراد زیادی را غافلگیر کرد، می گذرد. مدل تولیدی چند ماه پیش رونمایی شد. حالا ام جی به طور رسمی، تصاویری از کابین این خودروی کوپه را منتشر کرده است.

21 تیر 1402

روستای سیمین دشت؛ طبیعتی بکر و دیدنی در نزدیکی تهران

روستای سیمین دشت در استان تهران و شهرستان فیروزکوه واقع شده است. این روستا در واقع مقصد ژئوتوریسم (زمین گردشگری) است و شما در سیمین دشت با پدیده های زمین شناسی متنوعی روبه رو می شوید.

14 تیر 1402

آقای بازیگر اشتباه می کند، چرا نباید ماشین های بنزینی قدیمی را نگه داشت؟

دیجیاتو نوشت: چند روز قبل بود که انتشار مقاله ای از روان آتکینسون درباره خودروهای برقی در نشریه گاردین سروصدای زیادی بر پا کرد. سایمون اوانز که از دست اندرکاران یکی از نهادهای مقابله با تغییرات اقلیمی است، با انتشار مقاله ای در گاردین پاسخ آقای آتکینسون...

27 خرداد 1402

خواص عجیب یک تخم که در سطل آشغال می ریزیم!

این دانه ها شامل حدود 3.6 درصد پروتئین، 4 درصد چربی و 2.5 درصد کربوهیدرات هستند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله World Applied Sciences، محتوای تغذیه ای خاص تخم خربزه شباهت زیادی به شیر سویا دارد و از این رو می تواند روش خوبی برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز بدن...

28 اردیبهشت 1402

استفاده از اجاق گاز ممنوع شد

رسانه های عربی اعلام کردند، براساس تصمیمی که نمایندگان نیویورک اخیرا اتخاذ کردند، لوازم به کار رفته در خانه های جدیدی که طی سه سال آینده احداث می شوند باید همگی برقی باشند.

22 اردیبهشت 1402

گودال حیرت انگیز آبی و رازهایی که درباره حیات فرازمینی فاش می کند ، موجودات عجیب و مرموز در آب عمیق

دومین گودال آبی بزرگ جهان که در مکزیک کشف شده است، می تواند پنجره ای به اشکال حیات بیگانه باشد.

8 اردیبهشت 1402

اولین گزارش وزارت بهداشت از نتایج آنالیز مسمومیت دانش آموزان ، پای محرک ها در میان است؟

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج آنالیز ها و جمع بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز مسمومیت ها در دانش آموزان را گفت.

16 اسفند 1401

وزیر نفت: هیچ گونه افزایش قیمت بنزین نداریم

وزیر نفت گفت: دولت و مجلس هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

13 اسفند 1401

لیست 34 قلم کالای اساسی مشمول حداکثر 25 درصد تخفیف اعلام شد ، از گوشت و مرغ تا روغن، حبوبات و ...

لیست 34 قلم کالای اساسی مشمول 25 درصد تخفیف برای عرضه در فروشگاه های زنجیره ای اعلام شد؛ این تخفیف ها تا عید فطر ادامه دارد.

26 بهمن 1401

فرودگاه تازه استانبول: اطلاعات کامل (تور استانبول ارزان)

فرودگاه تازه استانبولکشور ترکیه پس از پیوستن به قاره اروپا سعی دارد تا هم پای کشورهای پیشرفته اروپایی خود را در عرصه جهانی به نمایش بگذارد.

20 بهمن 1401

دانستنی های جالب از جمهوری خود مختار نخجوان

جمهوری خود مختار نخجوان از قدیمی ترین شهرهای آذربایجان است که با ایران مرز مشترک دارد و هم اکنون به یکی از پاتوق های ایرانیان برای سفر تبدیل شده. تاریخ تاسیس این شهر به 1500 سال قبل از میلاد باز می شود، شهریست که با افسانه ها در آمیخته و طبق نوشته های افسانه...

18 دی 1401

انجمن CNG کشور: برنامه ای برای قطع گاز جایگاه های CNG نداریم

رئیس هیات مدیره انجمن سی ان جی کشور گفت: اخباری که در رابطه با قطع گاز جایگاه های CNG در رسانه ها منتشر شده درست نیست و هیچ برنامه ای برای قطع گاز جایگاه های CNG به علت افت فشار گاز وجود ندارد.

12 دی 1401

گازرسانی به استخرهای تهران محدود شد

شرکت گاز تهران اعلام نمود: به علت اهمیت تامین گاز بخش خانگی، گاز استخرهای پر مصرف در تهران محدود شده است.

9 دی 1401

75 درصد لوله های طرح آبرسانی به گرمسار فراوری شد

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: 75 درصد لوله های طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان و ایوانکی، مصوبه سفر رییس جمهور به استان فراوری شد.

10 آذر 1401

خودروی برقی چانگان شنلان SL03 در راه است؛ رقیب چینی تسلا 3

صنعت خودروسازی چین، به ویژه بخشی که روی توسعه خودروهای الکتریکی به فعالیت می پردازد، سریع تر از همیشه در حال پیشرفت است. بسیاری از استارت آپ های چینی در حال حاضر محصولات برقی خود را در این کشور به فروش می رسانند و خودروسازان قدیمی این کشور نیز به سرعت...

1 آذر 1401
تعداد: (394)