سینجی ماداگاسکار؛ جنگل عجیب ساخته شده از سنگ

به گزارش تاورنا، ماداگاسکار به عنوان چهارمین جزیره بزرگ دنیا، دارای طبیعتی منحصربه فردی است. یکی از شگفتی های این جزیره، پارک ملی حفاظت شده سینجی است. با خبرنگاران همراه باشید تا در این جنگل استثنایی قدم برداریم.

سینجی ماداگاسکار؛ جنگل عجیب ساخته شده از سنگ

مقاله های مرتبط:

طبیعت حافظت شده سینجی (Tsingy) در نزدیکی ساحل غربی ماداگاسکار واقع شده است. این منطقه به مساحت 666 کیلومترمربع در سال 1990 به خاطر موقعیت جغرافیایی منحصربه فرد و بی نظیر، جنگل های حافظت شده حرا، پرندگان وحشی و میمون لیمور، به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

سینجی 70 متر از سطح زمین بلندتر است. در این ارتفاعات، قله ها عریان و مانند تیغ تیز هستند. در ارتفاعات پایین تر می توانید پوشش گیاهی را می بینید که ریشه آن ها 10 متر پایین هستند .

کلمه سینجی کلمه ای به زبان مالاگاسی است که توصیف نماینده زمین های سنگلاخی کاست در ماداگاسکار است. این کلمه که در انگلیسی به صورت جایی که هیچ کس نمی تواند پابرهنه راه رود معنی می گردد، توصیفی کاملا بجا از این شرایط ارضی استثنایی است. ممکن است این شرایط ارضی سنگ های آهکی ساییده شده در جای دیگری در دنیا وجود داشته باشد، اما هیچ کدام بلندی، باریکی و گستردگی این سنگ های مخروطی را ندارد. در پایین این خشونت ظاهری، دنیای فوق العاده ای از دره های جنگلی، غارهای مرطوب و سنگ های کارست سوزان به همراه گیاهان و حیوانات مختلف در کنار هم در این قسمت زندگی می نمایند .

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1932

به "سینجی ماداگاسکار؛ جنگل عجیب ساخته شده از سنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینجی ماداگاسکار؛ جنگل عجیب ساخته شده از سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید