شیمبار حیرت انگیزترین دشت خوزستان

به گزارش تاورنا، زیبایی و طبیعت بسیار خرم و بکر و نادر شیمبار در نوع خود کم نظیر است. اینجا بهشت گمشده خوزستان است.

شیمبار حیرت انگیزترین دشت خوزستان

دشت شیمبار یکی از زیباترین دشت های ایران است که به عنوان یکی از هیجان انگیزترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استان خوزستان شناخته می گردد. مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله سفری به این شدت زیبا داشته است، با ما همراه باشید.

دشت حیرت انگیز شیمبار

دشت شیمبار نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان خوزستان و بعلاوه چهارمحال وبختیاری شناخته می گردد. این منطقه سرسبز با چشمه ها، آبشارها و جنگل های مخملی سبزپوش خود، بسیاری از گردشگران را در فصول مختلف سال به خود فرامی خواند.

این دشت به علاوه طبیعت زیبا، دارای تالاب ها، رودخانه ها، آبشارها و حتی آثار باستانی بسیاری است که مکان هایی مناسب برای گردش و سرگرمی در طبیعت و ورق زدن تاریخ هستند. بعلاوه، فضای سبز و زیبای آن می تواند فرصتی مناسب برای پیاده روی، پیک نیک و عکاسی به گردشگران بدهد.

دشت شیمبار با پوشش گیاهی منحصربه فرد و منظره ها طبیعی زیبا، از جمله غنی ترین و مناسب ترین دشت های استان خوزستان برای گردشگری محسوب می گردد. باتوجه به زیبایی ها و منظره ها طبیعی این دشت، گردشگران می توانند از این مکان برای استراحت و آرامش استفاده نمایند و لحظات خوشی را در طبیعت بکر آن سپری نمایند.

آبشار نگین

یکی از حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی این دشت زیبا، آبشار زیبای نگین است. این آبشار در نقطه ای مهجور و دورافتاده در میان کوه ها و دشت های منطقه شیمبار، در شمال دریاچه سد شهید عباسپور واقع شده است. برترین راه دسترسی به آبشار، مسیری است که از مسجدسلیمان به روستای آب شلال منتهی می گردد و با حدود چهار ساعت کوه پیمایی به روستای بکر و دست نخورده نگین می رسد. با عبور از مسیرهای پیاده روی و تماشای منظره ها طبیعی زیبا، می توانید به آبشار نگین برسید.

آثار تاریخی دشت شیمبار

  • نقش برجسته های تنگ بتا و تنگ سنان
  • این سنگ نگاره ها بر سینه کوه کنده کاری شده اند که هم زمان با دوره اشکانیان هستند
  • آسیاب های قدیمی مربوط به ساسانیان
  • راه باستانی سنگ فرش مربوط به پیش از دوره اسلامی
  • بَرد نشانده مربوط به دوره اشکانی که در مسیر به سمت مسجدسلیمان واقع است
  • گورستان های قدیمی بختیاری ها مانند مجسمه های شیرهای سنگی

دشت شیمبار کجاست؟

دشت شیمبار در استان خوزستان، شهرستان اندیکا، در نزدیکی مرز استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری واقع شده است. فاصله این دشت از مسجدسلیمان 100 کیلومتر، تا اهواز 250 کیلومتر و تا شهرکرد 273 کیلومتر است.

پیشنهاد مطالعه : مطلب بلندترین برج آجری دنیا در ایران را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2248

به "شیمبار حیرت انگیزترین دشت خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیمبار حیرت انگیزترین دشت خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید