6 جاذبه دیدنی کامبوج

به گزارش تاورنا، جاذبه های کامبوج

از عبادتگاه باستانی و بزرگ آنگکور وات گرفته تا تاریخچه وحشیانه خمر روژ، تاریخ کشور کامبوج، هر دو جنبه برترین نمونه های هنر انسانی و وحشی ترین اعمال انسان در تاریخ را در بر گرفته است. چیزی که بیشتر مسافران را به این کشور غنی از فرهنگ می کشاند، تاریخ پر فراز و نشیب آن است. اما این کشور تنها به عبادتگاه ها و بناهای باستانی اش خلاصه نمی گردد و برای هر کسی که در پی کمی ماجراجویی باشد، مقصدی پر از شگفتی است. سواحل ماسه ای سفید و آفتابی این کشور، جنگل های حومه ای و شهر پر جنب و جوش پنوم پن، باعث شده تا این کشور مقصدی مناسب و مجذوب کننده برای هر نوع سفری باشد. اگر قصد سفر به کشور جنوب آسیایی کامبوج را دارید، خودتان را برای یک سفر هیجان انگیز آماده کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مهم ترین جاذبه های کامبوج آشنا شوید.

6 جاذبه دیدنی کامبوج

1- آنگکور وات (Angkor Wat)

بدون شک شهر آنگکور وات، از زیباترین و معروف ترین جاذبه های کشور کامبوج است. به وسیله شهر کوچک سیام ریپ، می توانید به این شهر دسترسی پیدا کنید. عبادتگاه های مربوط به دوره آنگکوریان (اوایل قرن نهم تا پانزدهم قبل از میلاد) در این شهر، از جاه طلبانه ترین و باشکوه ترین بناها هستند و به همین علت، شهر انگکور وات به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای باستانی که باید به آن سفر کرد انتخاب شد. شهر آنگکور وات در زمان قرون وسطی، بزرگترین شهر جهان به شمار می آمد. نیروخانه بزرگ امپراطوری خمر، یکی دیگر از جنبه های متفاوت و باشکوه این شهر بود که بنایی پیشرو و هنرمندانه به شمار می آمد. از آنجایی که سکونتگاه های چوبی این شهر به علت مجاورت با جنگل احاطه و بعد ها فاسد شدند، مهم ترین جاذبه هایی که امروزه در سطح این شهر می توانید ببینید، عبادتگاه های باشکوه و معروف آن است. در لینک زیر از این جاذبه بیشتر بدانید:

آنگکور وات، هزار توی اسرار آمیز کامبوج

2- پنوم پن (Phnom Penh)

مرکز کامبوج، قلب تپنده این کشور است. شهری با خیابان های فریبنده، سر و صدای ماشین ها و موتورهایی که در هرجای آن دیده می شود و ممکن است در نگاه اول شما را کمی گیج کند. این شهر در زمان حکومت خمر تخریب شد و تقریبا چیزی از آن باقی نماند. اما پنوم پن توانست دوباره به دوران اوج خودش برشود و به یکی از پویا ترین و پر انرژی ترین شهر های جنوب آسیا تبدیل بشود. پنوم پن با داشتن کافه ها و رستوران هایی که در باقی شهرهای کامبوج بی رقیب اند، برای بسیاری از افراد یک شهر بین المللی و جهانی به شمار می آید. این شهر با داشتن آثار تاریخی پراکنده، یکی از برترین مکان ها برای افرادی است که می خواهند تاریخ این کشور و دوران مدرن آن را با هم کشف نمایند. شهر پنوم پن را بیشتر بشناسید:

6 جاذبه شهر افسانه ای پنوم پن، کامبوج

3- سواحل سیانوکویل (Sihanoukville)

در منطقه کمپانگ سام، سیانوکویل را می شود به دو قسمت تقسیم کرد. بخش پر هرج و مرج و غیر تفریحی مرکز شهر و بخشی که سواحل آفتابی و ماسه ای در آن قرار دارند و زیباترین ریزورت (هتل) های ساحلی را در خودشان جای داده اند. سواحل سیانوکویل نه تنها برای جهانگرد های مختلفی که به آن سفر می نمایند، بلکه برای افراد محلی هم یکی از برترین منطقه ها کشور برای گذراندن تعطیلات و لذت بردن از سواحل آفتابی است. در اینجا می توانید از سواحل شلوغ و پر هوادار گرفته تا نقاط خلوت و آرام تری مثل ساحل اوترس را کشف کنید و از اقامت در برترین و لوکس ترین هتل ها لذت ببرید.

4- کامپوت (Kampot)

این شهر که در کنار رودخانه قرار گرفته است، پر از آثار به جای مانده از دوران های قدیم است. خیابان مرکزی آن یکی از برترین جاها برای گشت و گذار و کشف کردن آثار قدیمی است. در این خیابان می توانید مغازه هایی را ببینید که به سختی بازسازی شده اند. اما چیزی که کامپوت را شهری فریبنده می نماید، آرامش بیش از حدی است که در فضای آن وجود دارد. ممکن است آنقدر غرق این آرامش بشوید که بیشتر از زمانی که در نظر داشتید در این شهر بمانید. اگر بیشتر از آرامش، دلتان فعالیت و جنب و جوش می خواهد، سری به بوکور هیل بزنید. در این منطقه می توانید کلیساهای رها شده و نمای ترسناک ساختمانی که روزی گراند هتل بود را ببینید.

5- دریاچه تونله ساپ (Tonlé Sap)

تونله ساپ مهم ترین راستا آبی کامبوج و بزرگترین دریاچه آب شیرین در جنوب آسیا است. این دریاچه علاوه بر این که منبع آبی و غذایی بسیار مهمی است، خانه 170 دهکده شناور به شمار می آید که عمده عایدی آن ها از ماهیگیری است. خانه های این دهکده ها مستقیما روی آب ساخته شده اند. یونسکو دریاچه تونله ساپ را به عنوان یکی از ذخایر زیست کره معرفی نموده است. معروف ترین دهکده شناوری که در این منطقه می توانید ببینید، چونگ نیس است که در نزدیکی سیام ریپ واقع شده است. در کرانه غربی تونله ساپ، در نزدیکی دهکده پورسات، کومپونگ لونگ، دهکده ای تماشای است که برای گردش یک روزه مقصدی فوق العاده به شمار می آید.

6- سامبور پری کوک (Sambor Prei Kuk)

سامبور پری کوک، شهری پر از عبادتگاه های تاریخی است که قدمتشان به دوران پیش از آنگکوریان بر می شود. در اوایل قرن هفتم، این شهر مرکز امپراطوری اوپر چنلا بود. در کنار جنگل های سرسبز و باشکوه، بیش از هزار عبادتگاه مختلف ساخته شده است. تعدادی از این عبادتگاه ها با ریشه های تنومند درختان قدیمی احاطه شده اند و این موضوع جذابیت بسیاری به ظاهر آن ها داده است. این شهر از این نظر که تعدادی از قدیمی ترین بناهای به جای مانده در کامبوج را در خودش دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تماشا و تحسین کردن عبادتگاه های باستانی این منطقه، نیازی ندارید که یک باستان شناس باشید! ریشه های عجیب و تنومندی که دور این عبادتگاه ها را گرفته اند، هر بینند ای را به تحسین وا میدارند. یکی از جذابیت های این عبادتگاه ها، کنده کاری های فوق العاده تماشای و حرفه ای روی دیوارهای آن ها است.

منبع : www.planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2034

به "6 جاذبه دیدنی کامبوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جاذبه دیدنی کامبوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید