لزوم همکاری سازمان شانگهای با نهادهای منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش تاورنا، دادستان کل قرقیزستان گفت: ارتباطات سازمان همکاری شانگهای با دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید تقویت گردد.

لزوم همکاری سازمان شانگهای با نهادهای منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، امروز هفدهمین نشست دادستان های کل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار گردید.

در این نشست مقامات دادستانی کل هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، بلاروس، ایران، مغولستان، ارمنستان، ترکیه، نمایندگان دبیر کل سازمان شانگهای، ساختار ضدتروریستی سازمان شانگهای و انجمن بین المللی دادستان های کل حضور داشتند.

در قالب نشست حضار مسائل توسعه تعامل بین دادستان های کل کشورهای عضو سازمان شانگهای در زمینه مقابله با قاچاق موارد مخدر مورد آنالیز قرار دادند.

اتکوبک جمشیداف دادستان کل جمهوری قرقیزستان در ابتدای این نشست گفت: کشورهای عضو سازمان شانگهای معتقد هستند که نوسانات در اقتصاد بین الملل، تقویت همکاری برای مقابله مؤثر با تهدیدات و چالش ها را طلب می نماید.

وی ادامه داد: سازمان شانگهای مبارزه با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی را جزو اهداف اصلی خود می داند.

دادستان قرقیزستان گفت: اما کشورهای منطقه در زمینه های دیگر نیز با یکدیگر همکاری می نمایند که شامل مقابله با گروه های سازمان یافته، مهاجرت غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و غیره است.

این مقام قرقیز توضیح داد: امروز قاچاق مواد مخدر تهدید جدی نه تنها برای جمهوری قرقیزستان بلکه برای تمام کشورهای واقع در منطقه اوراسیا است.

جمشیداف گفت: همکاری بین المللی اولویت قرقیزستان در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که اینجا استفاده از ظرفیت سازمان همکاری شانگهای بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه حتی با اقدامات جدی کشورهای آسیای مرکزی و سازمان شانگهای کانال های بین المللی قاچاقچی ها هنوز به طور کامل قطع نشده است.

دادستان قرقیزستان خاطر نشان کرد: این پدیده وابسته به تحولات افغانستان و سایر ساختارهای تروریستی است.

جمشیداف گفت: علاوه بر این گستردگی مرزهای سازمان همسود برای قاچاقچی ها شرایط حمل و نقل موارد مخدر را تسهیل می نماید.

وی ادامه داد: مقامات نهادهای امنیتی کشورهای منطقه با کمبود تجهیزات ویژه روبرو هستند.

جمشیداف ادامه داد: با توجه به مواد ذکر شده دولت قرقیزستان پیشنهاد تقویت همکاری در بخش آنالیز درخواست ها مروبط به پرونده های قضایی مروبط به قاچاقچی ها را می دهد.

وی گفت: تبادل اطلاعات بین نهادهای امنیتی کشورهای سازمان همکاری شانگهای باید تقویت گردد.

دادستان قرقیزستان توضیح داد: ارتباطات سازمان همکاری شانگهای با دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز باید تقویت گردد.

در نتیجه نشست، پرتکل مربوطه توسط دادستان های کل سازمان شانگهای امضا شد که این اقدام بستر حقوقی برای تقویت روابط در این زمینه ها را فراهم می نماید.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 351

به "لزوم همکاری سازمان شانگهای با نهادهای منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم همکاری سازمان شانگهای با نهادهای منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید