مرهمی کوچک بر زخم دل سیاهپوستان آمریکا

به گزارش تاورنا، دادگاه درک شووین پلیس سفیدپوستی که درخردادماه 1399 بارفتاری نژادپرستانه توام با خشونت موجب قتل جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی شد، پس از گذشت 10 ماه از این قتل درجریان است و شهادت رئیس پلیس شهر مینیاپولیس مبنی براینکه وی قوانین پلیس را نقض نموده است، نقطه عطف جلسه دادگاه شد.

مرهمی کوچک بر زخم دل سیاهپوستان آمریکا

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: مداریا آراندونا (Medaria Arradondo) رئیس پلیس شهر مینیاپولیس در جلسه روز دوشنبه (روز گذشته) دادگاه توسل به زور از سوی درک شووین در جریان بازداشت جرج فلوید در ماه مه سال گذشته را رد نکرد.

رئیس پلیس شهر مینیاپولیس در شهادت خود در دادگاه گفت: زمانی که فلوید مقاومت در برابر پلیس را کنار گذاشت و زمانی که وی دچار مشکل شده و کوشش کرد آنرا به کلام آورد باید این رفتار (خشونت آمیز) متوقف می شد.

قتل جرج فلوید اعتراض های سراسری در آمریکا را موجب شد تا آنجا که رئیس جمهوری وقت به نوعی دستور سرکوب اعتراض عدالتخواهان و معترضان به نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را صادر کرد، رفتار نیروهای پلیس و امنیتی در آمریکا علیه معترضان بهت رسانه های آمریکایی را موجب شد تا آنجا که با انتشار تصاویر صحنه های سرکوب های دولتی می نوشتند باور نمی کنیم که اینجا آمریکا است. رئیس جمهوری سابق آمریکا به گفته رسانه های آمریکایی دستور سرکوب اعتراض های نژادپرتاسنه را داده بود

دادگاه درک شووین متهم به قتل جرج فلوید که پس از 10 ماه و در 9 فروردین ماه 1400 پایان شروع شد، بسیاری از ناظران و کارشناسان امور حقوقی در آمریکا بر این باورند که در واقع دو دادگاه دراین زمینه وجود دارد؛ یکی صحنه خود دادگاه است که قاضی، وکلا و دادستان ها به همراه هئیت منصفه به این قتل رسیدگی خواهند کرد و دادگاه دوم در بین معترضان حاضر در خیابان و جهانیان است که فرایند و نتیجه این دادگاه را از نزدیک دنبال می نمایند، در حقیقت این دادگاه و اعلام رای آن آزمونی است برای آمریکا.

قانون آمریکا از پلیس قاتل حمایت می نماید

یکی از نکات بحث برانگیز در زمینه رفتار نژادپرستانه و توام با خشونت در میان پلیس آمریکا ، این است که بیشتر ماموران پلیس در آمریکا هنگام انجام ماموریت چنانچه فردی را به قتل رسانند تحت حمایت قوانین جاری در آمریکا قرار دارند، چه رسد به اینکه محکومیت کیفری بیابند.

نخستین جلسه دادگاه متهم به قتل جورج فلوید درحالی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار گردید که در بیرون از دادگاه معترضان به رفتار نژادپرستانه توام با خشونت نیروهای پلیس سفید پوست گرد آمده بودند.

مرهمی کوچک بر زخم دل سیاهپوستان آمریکا

اکنون با شهادت رئیس پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا توجه ها هرچه بیشتر به فرایند و نتیجه این دادگاه خواهد بود، زیرا همگان بر این باورند که نیروهای پلیس سفید پوست آمریکا رفتاری سیستماتیک نژادپرستانه توام با خشونت علیه رنگین پوستان بویژه جامعه سیاهپوست آمریکا دارد، و با توجه به حمایت قانون از ماموران پلیس در این کشور، حال این گواهی می تواند مرهمی کوچک بر زخم دل سیاهپوستان آمریکا باشد.

کاخ سفید ناظر بر دادگاه جورج فلوید

حساسیت این موضع بدان حد است که حتی کاخ سفید اعلام نموده؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نظارگر این دادگاه است و پیتر کاهیل قاضی این دادگاه از هئیت منصفه خواسته است تا در جلسه دادگاه احساسات درونی نژادپرستانه و فرد متهم را از یکدیگر جدا سازند.

پلیس آمریکا می کشد محکوم و مجرم نمی گردد

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی مطرح کرد ماموران پلیس در سال گذشته میلادی تنها 985 شهفرایند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک از این موارد نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند، پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1575

به "مرهمی کوچک بر زخم دل سیاهپوستان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرهمی کوچک بر زخم دل سیاهپوستان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید