مسابقات شنای آب های آزاد در جزیره کیش شروع شد

به گزارش تاورنا، به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، صبح چهار شنبه 19 آبان، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در مراسم شروع مسابقات شنای آب های آزاد با حمایت اقتصادی مجموعه تجاری و تفریحی میکامال و به میزبانی جزیره، سطح برگزاری این مسابقات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جزیره کیش به عنوان پیشران برگزاری مسابقات ورزشی متنوع در سطوح مختلف می تواند به عنوان پایلوت ورزشی در سطح کشور مطرح گردد.

مسابقات شنای آب های آزاد در جزیره کیش شروع شد

آهنگران زیرساخت های ورزشی و ظرفیت های این منطقه را برای برگزاری مسابقات در رشته های مختلف ورزشی، به عنوان یک الگو در سطح کشور معرفی کرد و گفت: جزیره کیش علاوه بر مقصد گردشگری تمام مردم از نقاط مختلف کشور می تواند به عنوان پایگاه ملی در رشته های مختلف ورزشی گردد.

وی اهتمام ویژه به زیر ساخت های رفاهی، گردشگری و ورزشی را از ظرفیت های شاخص این منطقه مطرح کرد و گفت: برای ارتقاء مسابقات ورزشی کیفیت در اولویت کار سازمان منطقه آزاد کیش است.

عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش با بیان این که برگزار این مسابقات با حضور 86 نفر شرکت کننده از اقصی نقاط کشور به مناسبت بزرگداشت 20 آبان روز کیش در جزیره عملیاتی شده است، اضافه نمود: مسابقات در سه رده سنی 12تا14سال در مسافت یک کیلومتر- 14تا 20 سال درمسافت 5 کیلومتر و بالای 20 سال در مساف 3 کیلومتر در حال برگزار است.

رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش خاطر نشان کرد: مبلغ 300 میلیون ریال به وسیله مجموعه تجاری و تفریحی میکامال به عنوان حامی اقتصادی این رویداد در نظر گرفته شده که به نفرات برتر این مسابقات که شامل 20 نفر از مقام نخست تا دهم هر رده و به سه نفر در رده 12تا14 سال جایزه اهداء می گردد.

فرضی پور در مورد این که مسابقات پس از دو سال از همه گیری بیماری کرونا نخستین مسابقات شنای آب های آزاد ایران به میزبانی کیش برگزار می گردد، گفت: رئیس فدراسیون شنا و شیرجه واترپلو و هیئت رئیسه فدارسیون شنا در جزیره کیش حضور دارند.

وی بیان داشت: با توجه به آئین نامه ای که به وسیله فدراسیون تنظیم شده بود و به استان های کشور ارسال شد برای هر استانی سهمیه7 نفری تعیین شده بود و متقاضای شرکت کننده در این مسابقات هم زیاد بود ولی بر اساس آئین نامه ابلاغ شده بیشتر از ظرفیت تعیین شده امکان پذیرش وجود نداشت.

عزیزاله فرضی پور ادامه داد: هم اکنون برترین شناگرای کشور در این مسابقات حضور دارند و امیدواریم در اسفند ماه بتوانیم مسابقات دیگری را با نفرات بیشتر و با مشارکت حداکثری برگزار کنیم.

به گفته فرضی پور این مسابقات با همکاری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و هیئت شنای کیش، مرکز ورزش و تفریحات سالم و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و اسپانسری مجموعه تجاری و تفریحی میکامال کیش برگزار شده است.

وی گفت: در اردیبهشت سال 1401 با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده و هماهنگی هایی که با فدراسیون شنا اجرا شده مطابق آن؛ فدراسیون شنا و فدراسیون دنیای میزبانی مسابقات شنای آب های آزاد دنیا را در کیش برگزار خواهیم کرد.

عزیزاله فرضی پور در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: تا کنون مسابقات بین المللی شنا را در ایران نداشتیم و برای نخستین بار دوره مسابقات شنای بین المللی در سطح دنیای با هماهنگی های اجرا شده با فدراسیون در کیش برگزار می گردد.

لازم به ذکر است در آئین برگزار مسابقات شنای آب های آزاد به میزبانی جزیره کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست گردشگری، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل و بعضی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، اصحاب رسانه و محمود رشیدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، مهرداد تاوتلی رئیس هیئت دوچرخه سواری کیش، هاشم کندی نایب رییس فدراسیون دوچرخه سواری و محمود وفایی رییس سازمان لیگ دوچرخه سواری حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1884

به "مسابقات شنای آب های آزاد در جزیره کیش شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات شنای آب های آزاد در جزیره کیش شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید