مونسان: ایران مقصد خوبی برای گردشگران عمانی است، بن علوی: لغو ویزا با ایران را آنالیز می کنیم

به گزارش تاورنا، دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر به عمان با یوسف بن علوی وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

مونسان: ایران مقصد خوبی برای گردشگران عمانی است، بن علوی: لغو ویزا با ایران را آنالیز می کنیم

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار که صبح امروز چهارشنبه یکم آبان برگزار گردید، خطاب به وزیر خارجه عمان گفت: شما چهره محبوبی در ایران هستید؛ مردم ما به شما علاقه زیادی دارند، همواره عمان نقش سازنده ای در منطقه داشته و رهبری خوب عالیجناب سلطان قابوس موجب شده این رابطه بین دو ملت هم وجود داشته باشد. ما با وزیر گردشگری عمان در حال گسترش گردشگری دو کشور هستیم؛ از شما برای تسهیل صدور ویزا تشکر می کنم ما هم با کوشش های وزارت خارجه ویزا را برای عمانی ها لغو کردیم.

دکتر مونسان اظهار کرد: خرسند هستم از محبتی که شما نسبت به مردم ایران دارید.

او توضیح داد: ما سال های سال با کشور همسایه دوست و برادر بوده ایم و این رویه ای است که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید نموده اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: هرچه آمریکایی ها بیشتر به ما فشار آوردند ما قوی تر شدیم.

او اضافه نمود: ایران تنوع و بناهای تاریخی بسیاری دارد، با توجه به نزدیکی می تواند مقصد خوبی برای مردم عمان باشد.

دکتر مونسان بیان نمود: شنیدم باید کشورها در فهرست درمانی شما باشند شما هم پیگیری کنید تا ایران هم در این فهرست قرار بگیرد؛ گویا کارشناسان وزارت بهداشت شما هم سال گذشته در بازدیدی که از ایران داشتند بر این موضوع تأکید کردند.

او اظهار کرد: در زمینه پیوند اعضا، جراحی های قلب و مغز هم توانمندی های بالایی در ایران وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: خدا را شکر می کنم صنعت گردشگری بین دو کشور در حال رشد است ما حدود 8 میلیون گردشگر خروجی داریم بخش زیادی از آنها به کشورهای منطقه سفر می نمایند؛ علاقه مند هستیم بخش زیادی از آنها به عمان سفر نمایند و به شکل متقابل تعداد بیشتر گردشگران عمانی را در ایران ببینیم.

او اضافه نمود: اگر امکان داشته باشد هزینه های ویزا حذف گردد تا موجب حضور بیشتر گردشگران ایرانی گردد؛ ما هم اکنون با ترکیه لغو ویزا دو جانبه داریم که بخش های زیادی از گردشگران ایرانی را جذب خود نموده است.

موضوع لغو ویزا را حتما آنالیز می کنیم

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار گفت: ما رابطه بسیار قدیمی با ایران داریم. هر بار به ایران سفر می کنم احساس می کنم در کشور خودم هستم و هر فرد در کشور خود احساس راحتی دارد. کشوری که رهبران و ملتی این چنین بزرگ دارند، همواره نعمت های خدا بر آن جاری و ساری است.

بن علوی توضیح داد: موضوع لغو ویزا را حتما آنالیز می کنم.

او گفت: مهم ترین موضوع، گردشگری درمانی است؛ بسیاری از مردم عمان به جنوب ایران به ویژه شیراز سفر می نمایند.

وزیر خارجه عمان اضافه نمود: توانمندی های پزشکی ایران بسیار بالاست، در ایران انقلاب بزرگی در زمینه پیشرفت و توسعه رخ داده، مردم ما ترجیح می دهند برای درمان به ویژه چشم به ایران سفر نمایند. محبت خاص بین ملت های دو کشور وجود دارد و اینجا با آغوش باز از ایرانی ها استقبال می نمایند.

او تأکید کرد: ایران و ملت آن بارها ثابت نموده اند می توانند از تحریم ها عبور نمایند و چیز جدیدی نیست و معتقدم در نهایت این تحریم ها به انتها می رسد.

بن علوی اضافه نمود: این ها واقعیت های تاریخی مردم ایران است.

او توضیح داد: مردم ما به تایلند و هند هم برای درمان سفر می نمایند، اما ترجیح می دهند برای درمان به ایران بروند. عمانی ها اطلاع زیادی در زمینه پیوند کلیه ندارند چه بسا یک بیمار چند ماه برای پیوند کلیه منتظر می ماند تا داوطلبی پیدا گردد و این خوب است که شما به سطح بالای درمانی دست پیدا نموده اید.

در این دیدار حجةالاسلام نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان حضور داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان در صدر هیئتی 60 نفره از بخش خصوصی و به منظور توسعه صنعت گردشگری به عمان سفر نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 432

به "مونسان: ایران مقصد خوبی برای گردشگران عمانی است، بن علوی: لغو ویزا با ایران را آنالیز می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان: ایران مقصد خوبی برای گردشگران عمانی است، بن علوی: لغو ویزا با ایران را آنالیز می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید