تور استانبول: نمادین ترین پل های استانبول کدامند؟

به گزارش تاورنا، استانبول دنیا شهری نام آشنا با جاذبه های بی شمار است که آن را به مجذوب کننده ترین مقصد در انواع تور ترکیه بدل می نماید. بیشتر گردشگران تصویری که از استانبول به خاطر دارند، شهری با پل های متعدد است. نمادین ترین پل های استانبول را بشناسید.

تور استانبول: نمادین ترین پل های استانبول کدامند؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

هنگامی که تنگه ای شهری را به دو بخش تقسیم می نماید، باید چند پل وجود داشته باشد که این دو بخش را به هم وصل کند. در استانبول بخش های اروپایی و آسیایی، بعلاوه منطقه فاتیح، به وسیله پل ها به هم متصل شده اند و تصاویر نمادینی از شهر در فکر گردشگران ایجاد نموده اند. در تور استانبول می توانید حین گشت و گذار در شهر، به تماشای پل های مشهور نیز بروید.

پل بسفر

در سال های اخیر نام پل بسفر را به احترام قربانیان غیرنظامی کودتای ترکیه، به پل شهدای 15 ژوئیه تغییر داده اند.

این پل معلق فولادی بین سال های 1970 تا 1973 ساخته شده است.

در حال حاضر روزانه حدود 180 هزار وسیله نقلیه از روی این پل عبور می نماید.

پل فاتح سلطان محمد

پل فاتح سلطان محمد با نام پل بسفر دوم هم شناخته می گردد؛ ساخت این پل در سال 1988 به خاتمه رسید و نام سلطان عثمانی، سلطان محمد که در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کرد، بر این پل گذاشتند.

این پل معلق فولادی از Kavacik در بخش آسیای تا Hisarustu در بخش اروپایی کشیده شده است.

پل گالاتا

پل گالاتا که در شاخ طلایی بسفر واقع شده است، در ادبیات و تئاتر ترکیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ این پل در قرن 19 ساخته شد.

تصویر صیادانی که در هر دو سمت پل هستند نیز یکی از تصاویر نمادینی است که از استانبول وجود دارد.

در کنار پل گالاتا رستوران هایی وجود دارد که ساندویچ ماهی (بالیک اکمک) سرو می نمایند و برای طبخ این غذای خوشمزه از ماهی های تازه صیدشده از بسفر استفاده می نمایند.

پل متروی شاخ طلایی

یکی از تازه ترین سازه های شهر، پل متروی شاخ طلایی (Golden Horn Metro Bridge) است که در سال 2014 ساخته شده و به وسیله راستا M2، منطقه بی اوغلو را به فاتیح متصل می نماید. این پل کابلی فولادی در طول ساختش باعث به وجود آمدن بحث های چالش برانگیز شد؛ چون سازه ای مدرن با چشم انداز منطقه تاریخی شهر در تضاد بود.

پل یاووز سلطان سلیم

پل یاووز سلطان سلیم (Yavuz Sultan Selim Bridge) هم یکی دیگر از پل های تازه تاسیس استانبول است که در نزدیکی دریای سیاه و ورودی تنگه بسفر واقع شده است و Garipce در بخش اروپایی شهر را به Poyrazkoy در بخش آسیایی تبدیل می نماید.

این پل معلق کابلی نمادی از رشد سریع زندگی شهری است که فضاهای سبز و تالاب های اطراف (که بخش اعظمی از آب شرب شهر را تامین می نمایند) را تهدید می نماید.

برای برنامه ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جاهایی که می توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، می توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1954

به "تور استانبول: نمادین ترین پل های استانبول کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: نمادین ترین پل های استانبول کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید