راهنمایی آب های زیر سطحی محدوده رختشویخانه به فاضلاب شهری

به گزارش تاورنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در جلسه برطرف مسائل موزه رختشویخانه گفت: شناسایی جهت آب های زیر زمینی محدوده رختشویخانه با هم افزایی دستگاه های ذیربط به سرعت انجام خواهد شد.

راهنمایی آب های زیر سطحی محدوده رختشویخانه به فاضلاب شهری

سید محمدشعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: راهکار های موقتی دیگر جوابگوی مناسبی برای برطرف مسائل مجموعه رختشوی خانه نیست.

او با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته متناسب با حجم مشکل نبوده، اضافه نمود: شبکه انتقال موقتی که آب های زیرزمینی از بنای رختشوی خانه به بیرون ایجاد شده ناکارآمد بوده و باید به سرعت اصلاح گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: در اولین گام نقشه جهت آب های زیرزمینی در محدوده رختشوی خانه باید شناسایی و شبکه انتقال به فاضلاب شهری به سرعت اجرا گردد.

سید سعید صفوی با بیان اینکه رختشوی خانه خانه همه مردم است، گفت: متأسفانه کانال هایی که در محدوده بنای رختشوی خانه شهر زنجان وجود داشت با توسعه شهری دچار آسیب شدند و باعث عدم دفع مناسب آب و نزولات آسمانی در منطقه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان اضافه نمود: اشباع شدن مقدار آب موجود در کف که به صورت جذبی در بعضی از کانال ها عمل می نماید، باعث شده که آب به قسمتی از بنای رختشویخانه نفوذ کند.

صفوی ادامه داد: برطرف کامل خطر نفوذ آب و رطوبت در بخش هایی از این بنای تاریخی نیازمند احیای قنات های ضلع شرقی بنا است.

علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هم با اشاره به نشت آب های زیرسطحی به بعضی اماکن در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان گفت: باید کوشش گردد تا با اجرای پروژه فاضلاب شهری مشکل نشت آب به بنای رختشوی خانه زنجان برطرف گردد.

او اضافه نمود: شرکت آب و فاضلاب در راستای وظایف اجتماعی خود، اجرای پروژه های جمع آوری فاضلاب در این منطقه را با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال در اولویت قرار داده و اجرا می نماید که با اجرای این پروژه، انفصال شبکه در محور دلجویی مرتفع شده و این شبکه به مدار بهره برداری وارد گردد.

غلام حسن احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان هم در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته گفت: زهکش های مختلفی در منطقه ایجاد شده که در حال حاضر کارایی خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه در سالیان گذشته قنات های جهت احیاء شده بودند، ادامه داد: این قنات ها نیز دیگر کارایی مناسبی در انتقال آب های زیرسطحی ندارند.

افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان هم گفت: یکی از راه چاره های حل این موضوع احیای قنات ها و یا ایجاد شبکه انتقال آب های زیرزمینی است.

او اضافه نمود: جهت های سنتی عبور آب های زیر زمینی کارکرد خود را از دست داده است.

احمد صفا شهردار منطقه سه زنجان در این جلسه گفت: از سال 1400 کانال های آب و فاضلاب شهری به وسیله شهرداری از جنوب شهر به سمت شمال شهر در حال لایروبی است.

او با بیان راه چاره های فوری برطرف مشکل ادامه داد: اجرای طرح ایجاد زهکشی و شبکه انتقال آب باید به سرعت انجام گردد.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2137

به "راهنمایی آب های زیر سطحی محدوده رختشویخانه به فاضلاب شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی آب های زیر سطحی محدوده رختشویخانه به فاضلاب شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید