هشدار درباره شکل گیری موج تروریسم راست افراطی در سراسر اروپا

به گزارش تاورنا، یک کارشناس برجسته تروریسم در غرب با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در شهر هاله آلمان درباره شکل گیری موج تروریسم راست افراطی در سراسر اروپا هشدار داد.

هشدار درباره شکل گیری موج تروریسم راست افراطی در سراسر اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پروفسور پیتر نیومن از کارشناسان مسائل ترور مرکز بین المللی پژوهش های افراط گرایی در دانشگاه کینگز کالج لندن در گفتگویی با سایت رادیو آلمان به موضوع حمله تروریستی اخیر در شهر هاله آلمان پرداخته و آن را نوع جدیدی از ترور راست افراطی نامیده و تاکید نمود که عامل این حمله یک نئونازی معمولی نبوده و کاملا تعیین بود که کسی بود که بیشتر خود را به سمت آندرس برایویک، عامل حمله تروریستی نروژ در سال 2011 و همچنین عامل حمله تروریستی به نیوزیلند جهت دهی نموده و همچنین در اینترنت به افراط گرایی روی آورده است.

وی همچنین از رشد تروریسم راست افراطی در آلمان و همچنین در همه جای اروپای غربی و همچنین آمریکای شمالی سخن گفته و تاکید نمود که تقریبا در تمام کشورهای اروپایی افزایش جرائم ناشی از حس نفرت و خطر روزافزون تروریسم راست افراطی دیده می گردد. این حملات تروریستی که ما اخیرا در آمریکا از جمله در ال پاسو، تگزاس، کالیفرنیا و نیوزیلند دیده ایم همه در یک خط هستند و همه به هم گرایش دارند. طبیعتا این خطر وجود دارد که در اینجا موجی ایجاد گردد و البته سازمان های امنیتی باید مراقب باشند.

وی جلوگیری از این گونه حملات تروریستی با عوامل فردی که قبل از اقدام ارتباطی برقرار ننموده و چیزی را درباره اقدام خود فاش نمی نمایند ممکن ندانسته و یا بسیار سخت ارزیابی نموده و خواهان بهبود نحوه مبارزه با تروریسم در سازمان های امنیتی و جامعه شد.

­ وقوع یک تیراندازی مرگبار در روز چهارشنبه در شرق آلمان همزمان با مراسم یوم کیپور در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در شهر هاله دست کم دو کشته بر جای گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 449

به "هشدار درباره شکل گیری موج تروریسم راست افراطی در سراسر اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره شکل گیری موج تروریسم راست افراطی در سراسر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید