همه آنچه در سفری هیجان انگیز به پوکت، باید بدانید

به گزارش تاورنا، پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می گردد و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هایی کشیده شده اند. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد و بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تورهای تایلند و آسیاست. پوکت که دارای 30درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است.

همه آنچه در سفری هیجان انگیز به پوکت، باید بدانید

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ و پس از آن کارون از جمله معروف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. اما ساحل کارون به دلیل دوری از شلوغی ها دارای طبیعت بکرتر و زیباتری است. مرکز شهری پوکت تقریبا تنها مسکونی است و هتلی در آن وجود ندارد. هتل های پوکت در سواحل مختلف آن واقع شده اند که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند. بهترین و سریعترین راه دسترسی به پوکت به وسیله پرواز به مقصد فرودگاه بین المللی آن است که در شمال این جزیره قرار گرفته است. خطوط هوایی ایراسیا و تای ایرویز هر روز از بانکوک برای پوکت پرواز دارند که مدت زمان آن نیز 70 دقیقه است. مسافرانی که قصد خرید بیشتری در بانکوک دارند، بهتر است که شهر پوکت را ابتدای سفر خود قرار دهند تا متحمل اضافه با کمتری شوند.

در غرب پوکت مراکز غواصی متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان های زیبا و موجودات دریایی شهرتی دنیای دارند. در پوکت، قایق رانی و موج سواری نیز بسیار هوادار دارد.

آب و هوا و اطلاعات جغرافیایی پوکت

پوکت پیش از میلاد مسیح کشف شده و بطلمیوس، جغرافیدان یونانی، در قرن سوم پس از میلاد به آن اشاره نموده است. پوکت همیشه به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان از سراسر دنیا بوده است. زمانی که گردشگری تایلند نخستین بار مطرح شد، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود میزبان گردشگران شد.

پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در اقیانوس هند و در 867 کیلومتری بانکوک قرار گرفته است. این جزیره که شهرت و ثروت خود را در 5 قرن گذشته به وسیله استخراج قلع به دست آورده، اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدنمایندگان بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.

حدود 70 درصد این جزیره کوهستانی است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی است که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده اند. پوکت دارای دو فصل خشک و بارانی است، از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن موقع کم می گردد.(20 تا 30 درجه سانتیگراد)

با وجود این که از اوایل دهه 80 ، گردشگران اصلی ترین درآمد سواحل غربی این جزیره را تشکیل داده اند ولی در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می آیند. پوکت دارای آب و هوای گرم موسمی است. بیشتر مواقع سال خصوصا در ماههای مه، سپتامبر و اکتبر هوا گرم و مرطوب است . در پوکت شما می توانید از یک هوای گرم استوایی کمال لذت را ببرید.

جاذبه های تفریحی و گردشگری پوکت

جزیره فی فی

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در دنیا و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند و جنوب شرق آسیاست. سراسر جزیره فی فی را صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان فرا گرفته و مناظر بی نظیری به وجود آورده است.فی فی در 45کیلومتری پوکت واقع شده است و تنها 45 دقیقه با آن فاصله دارد. در طول روز از پوکت و کرابی، قایق های متعددی برای آنجا وجود دارد. پی پی در کل شامل شش جزیره می گردد ولی دو جزیره اصلی آن، فـی فـی بزرگ Phi Phi Don و فی فی کوچک Phi Phi Lei هستند که جزیره کوچکتر مسکونی نیست و بیشتر مورد استقبال گردشگران است. ساکنان جزیره فی فی بزرگ را مسلمانانی از جنوب تایلند تشکیل می دهند.

اصلی ترین جاذبه فـی فی کوچک، غار بزرگی به نام Viking Cave به مساحت 3.2 کیلومتر مربع است که نام آن از نقش های روی دیوار غار گرفته شده است. بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان ها و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به فی فی از ماه نوامبر تا فوریه است، زیرا در این زمان دریا کاملا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند.

قایق سواری در تنداب

قایق سواری در تنداب از محبوبترین و معروفترین سرگرمی های پوکت است. تجربه ای پر ماجرا از عبور مسیری 4 کیلومتری با قایق از میان جنگل می باشد. بهترین زمان برای این کار فصول بارانی است. اغلب قایق سواری ها با فعالیت های دیگر از جمله فیل سواری، گردش در اطراف یکی از آبشارها و… همراه است. این سفر کوتاه که تنها نصف روز به طول می انجامد، تجربه ای پر از هیجان را برایتان رقم خواهد زد.

آکواریوم پوکت

آکواریوم پوکت بخشی از مرکز زیست شناسی دریایی پوکت با شهرتی دنیای است، که در جنوبی ترین نقطه دماغه پانوا در جزیره پوکت واقع شده که توسط خلیج ها و جزیره های زیبا و مهیج احاطه شده است و یک مقصد عالی برای یک سفر خانوادگی است. وارد آکواریوم شوید و خود را در یک دنیای شگفت انگیز زیر آب با بیش از 150 گونه مختلف جانوری از زیستگاههای آب شیرین و دریا بیابید که بیشتر آنها گونه های محلی از دریای آندامان و خلیج تایلند هستند. نمایش های تعاملی آکواریوم شما را در یک سفری به محیط زیست به وسیله رودخانه ها، دریاچه ها و صخره های مرجانی گرانبها و در معرض انقراض، منگروها و دهانه رودخانه، قرار می دهد. این آکواریوم گرمسیری، مجموعه ای کم نظیر از ماهی های استوایی، لاکپشت ها، مرجان ها و گونه های دیگری از جانوران دریایی را به نمایش گذاشته است و در قسمت غربی پوکت واقع شده است.اگر به غواصی علاقه مند هستید،سفری به درون اکواریوم، تجربه و آشنایی خوبی را با زندگی دریایی برایتان به وجود خواهد آورد.

شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت در زمان اوج شکوفایی قلع ،زمانی که این فلز، ارزش بسیاری پیدا نموده بود،در قرن گذشته ساخته شد. در این قسمت از شهر شما می توانید عمارت ها وکاخ های با شکوه با نماهای زیبا و عالی را نظاره کنید.بهترین زمان برای بازدید از این منطقه صبح زود یا زمانی است که گرمای روز کاهش یافته باشد. رستوران و کافه های متعددی در این شهر قدیمی آماده ارائه غذاهای لذیذ و نوشیدنی به شما هستند.در این قسمت از پوکت که تاریخی غنی دارد، معبد بودایی،زیارتگاهها ،موزه ها،فروشگاه های خانگی زیبا،کافه های کوچک و دنج و… را می بینید.در قلب شهر قدیمی پوکت ،مرکز تجاری پوکت در گذشته نیز وجود دارد و همچنین می توانید ،فروشگاه های خانگی بسیاری را که انواع داروهای گیاهی خوش رنگ چینی را ارائه می نمایند،ببینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 286

به "همه آنچه در سفری هیجان انگیز به پوکت، باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه در سفری هیجان انگیز به پوکت، باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید