هندیجانی ها آموزش رایگان صنایع دستی می بینند

به گزارش تاورنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان گفت: کلاس های آموزش رایگان صنایع دستی در این شهرستان در سه رشته شروع شده است.

هندیجانی ها آموزش رایگان صنایع دستی می بینند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اکرم ندیمی پور امروز چهارشنبه 17 بهمن ماه 97 با اعلام این خبر اضافه نمود: این کلاس ها با هدف ترویج و تقویت صنایع دستیِ بومی هندیجان و افزایش اشتغال در حوزه صنایع دستی در سه رشته کپوبافی، صنایع دریایی و چرم دوزی در حال برگزاری هستند.

او با بیان این کلاس ها از شنبه (13 بهمن ماه 97) شروع شده اند، مدت هریک از این دوره ها را 100 ساعت مطرح کرد و اضافه نمود: ظرفیت کلاس در هریک از این رشته ها 12 تا 14 نفر معین و کار تدریس کلاس ها را نیز اساتید بومی هندیجان برعهده دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کلاس ها در سطح شهرستان هندیجان شاهد حضور پررنگ تر صنایع دستی بومی در شهرستان باشیم و بر همین اساس صنعتگران نیز بتوانند با همکاری یکدیگر کارگاه های فراوری صنایع دستی ایجاد و از فراموشی این صنایع جلوگیری نمایند.

او یادآور شد: این کلاسها با همکاری مؤسسه خیریه ناجیان سبزاندیش هندیجان برپا شدهاند و کلاسها نیز در همان محل مؤسسه تشکیل می شوند.

ندیمیپور افزود: در انتها هریک از دوره ها به شرکت نمایندگان در کلاس مدرک معتبر از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان اعطا می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 279

به "هندیجانی ها آموزش رایگان صنایع دستی می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندیجانی ها آموزش رایگان صنایع دستی می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید