هواوی با معرفی یک سرویس مسیریابی و نقشه جایگزین گوگل مپس، میلیون ها کاربر را غافل گیر کرد

به گزارش تاورنا، به نظر می رسد گوگل بیشتر از هواوی در ماجرای تحریم ها متضرر شده است و هرگز حذف سرویس ها و اپلیکیشن های این شرکت از روی گوشی های غول چینی دست بالاتر را برایش فراهم نکرده است.

هواوی با معرفی یک سرویس مسیریابی و نقشه جایگزین گوگل مپس، میلیون ها کاربر را غافل گیر کرد

در حالی که تصور می شد اعمال تحریم های ایالات متحده بر ضد هواوی که یک نتیجه آن حذف اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل از روی گوشی ها و دستگاه های همراه هواوی بود؛ باعث سقوط این شرکت شود؛ فرایند رو به رشد این شرکت را متوقف ننموده است.

هواوی طبق همان نقشه و برنامه قبلی خود پیش می رود؛ گوشی های هواوی میت 30 و پی 40 معرفی شدند؛ فروشگاه اپلیکیشن های این شرکت راه اندازی شد و صدها توسعه دهنده در حال کار روی آن هستند.

البته، این تحریم ها تاثیراتی روی فروش گوشی هواوی داشته است. در سال گذشته، پیش بینی می شد هواوی بیش از 300 میلیون گوشی بفروشد ولی فقط 240 میلیون گوشی فروخت.

همین طور، تصور می شد هواوی بتواند سامسونگ را در صدر جدول فروشندگان گوشی بگیرد و به دو قطبی سنتی سامسونگ و اپل در بالای جدول پایان دهد که این طور نشد و فقط توانست فروشی بیشتر از اپل داشته باشد.

آنچه مسلم است؛ هواوی با قدرت تمام دارد به کار خودش ادامه می دهد و روی استراتژی جایگزین کردن اپلیکیشن ها و سرویس های بومی به جای نمونه های گوگل اصرار دارد. هواوی منتظر برداشته شدن تحریم ها و بازگشت گوگل نمانده و دارد پلتفرم و اکوسیستم خودش را تکمیل می نماید.

به طور مثال، سرویس App Search هواوی یک ترفند سریع و جالب برای یافتن جایگزین هایی برای اپ های گوگل است.

جایگزین گوگل مپس روی گوشی های هواوی

اما در تازه ترین غافل گیری این شرکت، سرویس نقشه یابی و مسیریابی HERE WeGo را در AppGallery جایگزین گوگل مپس نموده است. یک انتخاب هوشمندانه که می تواند برای میلیون ها کاربر مفید باشد.

در ماه های گذشته، خبرهای زیادی درباره همکاری هواوی با شرکت هایی مانند TomTom برای توسعه یک سرویس و اپلیکیشن مسیریابی شنیده می شد و تعیین بود این شرکت دارد کوشش می نماید یکی از عظیم ترین خلاءهای موجود روی گوشی هایش را پر کند.

این روزها، اپلیکیشن نقشه و مسیریابی برای کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد و در شرایط های مختلفی مانند رانندگی با ماشین، کرایه خودرو، پیاده روی و همه جا از آن استفاده می نمایند. کسب وکارهای زیادی مبتنی بر این سرویس های ناوبری هستند و کاربران زیادی برای یافتن مقصد یا فروشگاه و رستوران خاصی باید از این اپ ها استفاده نمایند.

HERE WeGo یک نام معروف و شناخته شده نیست ولی عقبه بسیار محکمی دارد. منشا این نرم افزار به دهه 1980 برمی شود. اگر برنامه نقشه یاب Navteq را به خاطر بیاورید که بعدا با OVI و در ادامه با Nokia Maps در سیستم عامل سیمبین جایگزین شد؛ پدران HERE WeGo هستند. Navteq برای خودروهایی مانند بی ام و و آئودی نیز توسعه داده شده و حتی نسخه هایی از آن برای ویندوز مایکروسافت بومی شد.

الان، برنامه HERE WeGo همه نیازمندی های یک اپلیکیشن نقشه، مسیریابی و ناوبری را برای کاربران دارد. بسیاری از ویژگی های پایه ای که در گوگل مپس سراغ دارید را اینجا هم دریافت می نماید که مهم ترین آن دسترسی به نقشه هایی دقیق و با جزئیات زیاد روی گوشی های موبایل است.

این برنامه در حالت آفلاین کار می نماید و می تواند یک جایگزین معتبر برای سرویس گوگل مپس باشد. اگر آن طور که هواوی تصور می نماید؛ میلیون ها کاربر این شرکت از گوگل مپس به HERE WeGo کوچ نمایند؛ چه کسی عظیم ترین افت و شکست را تجربه خواهد نمود؟

شرکت HERE Technologies توسعه دهنده اپلیکیشن و سرویس HERE WeGo است. این شرکت در ماه گذشته به طور رسمی خاطرنشان کرد HERE WeGo را جایگزین گوگل مپس نموده است. همکاری هواوی با شرکت HERE Technologies تعیین نیست ولی قطعا طولانی و ادامه دار خواهد بود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 972

به "هواوی با معرفی یک سرویس مسیریابی و نقشه جایگزین گوگل مپس، میلیون ها کاربر را غافل گیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی با معرفی یک سرویس مسیریابی و نقشه جایگزین گوگل مپس، میلیون ها کاربر را غافل گیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید