هوای اصفهان سالم شد

به گزارش تاورنا، شاخص کیفی هوای اصفهان امروز پس از پنج روز آلودگی شدید، در شرایط سالم ثبت شد.

هوای اصفهان سالم شد

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز بر اساس داده های دریافتی هشت ایستگاه شهرداری در شرایط قابل قبول (عادی) ثبت شد.

جمشید لقایی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه پایش خیابان میرزا طاهر با میانگین 41 در شرایط پاک ثبت شده است، اضافه کرد: شاخص کیفی هوا در ایستگاه خیابان کاوه با میانگین 87، کردآباد با 76، رهنان با 71، ولدان (استادیوم میثاق) 70، باهنر با 67، فیض با 61 و خیابان فرشادی با 55 AQI در شرایط زرد و قابل قبول (سالم) است.

او اعلام نمود: هم اینک هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان در مدار است و اطلاعات آن به سرور های مرکز پایش و آزمایشگاه هوا اداره کل محیط زیست ارسال می گردد.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان امروز چهارشنبه شرایط هوای امروز کلانشهراصفهان را با میانگین شاخص 92 سالم خاطرنشان کرد.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص کیفی هوا در سه ایستگاه فعال تحت کنترل این سازمان در خیابان احمدآباد با 116 AQI در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس و در 2 ایستگاه پروین و استانداری به ترتیب با 83 و 78 AQI در شرایط قابل قبول بوده و 2 ایستگاه پایش در خیابان رودکی و بزرگراه خرازی قطع است.

شاخص کیفی هوا امروز در منطقه صنعتی سجزی با 64، شاهین شهر با 72 و مبارکه با 77 AQI شرایط قابل قبول را نشان می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می نماید و شرایط آلودگی هوا را نمایش می دهد.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2158

به "هوای اصفهان سالم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای اصفهان سالم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید