پارک لومپینی بانکوک، آرامشی میان شلوغی های شهر

به گزارش تاورنا، پارک لومپینی بانکوک یکی از پارک های زیبا در دل این شهر است و این امکان را برای اهالی آن و گردشگران فراهم می نماید که به دور از شلوغی شهر بانکوک، در محیطی طبیعی و سرسبز آرامش یابند. در این پارک حتی می توانید گونه های گیاهی و جانوری کمیاب محلی را نیز ببینید که شاید در جاهای دیگر یافت نشود. برای آشنایی بیشتر با این پارک با خبرنگاران همراه باشید.

پارک لومپینی بانکوک، آرامشی میان شلوغی های شهر

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پارک لومپینی پناهگاهی برای آرامش، تنفس هوای تازه و لمس خنکای زیر سایه درختان و ارتباط با طبیعت در شلوغی شهر بانکوک و است. مساحت این پارک بیش از نیم میلیمون متر مربع بوده و زیستگاه گیاهان و جانوران مختلفی است. از نظر تاریخی قدمت آن به اوایل 1920 بازمی گردد و به عنوان نمایشگاه صنایع دستی تایلند و گل ساخته شد. اگرچه این هدف هیچ وقت تحقق نیافت اما پارک لومپینی در گذر سال ها به مرکزی برای گذراندن اوقات فراغت در فضای باز برای اهالی بانکوک تبدیل شد که قبل و بعد از غروب خورشید برای قدم زدن، دویدن، نرمش، ایروبیک و دیگر فعالیت های تفریحی دور هم جمع می شوند.

همه اهالی بانکوک، از افراد مسن گرفته که برای تمرین تای چی آمده اند، تا بچه هایی که در کنار دریاچه برای تنفس هوای تازه به پارک می آیند، از هواداران این پارک هستند. در این پارک می توانید کمیاب ترین گیاهان بومی را ببینید که پارک لومپینی را به یک پارک جنگلی تبدیل نموده اند. از دیگر ساکنان این پارک می توان به سوسمار آبی اشاره نمود. آسمان خراش های بانکوک در اطراف این پارک قرار دارند.

صبح زود یا هنگام غروب بهترین زمان برای بازدید از این پارک است. آخر هفته ها فضای پارک مملو از خانواده هایی است که برای گذراندن اوقات فراغت و پیک نیک به پارک لومپینی آمده اند. در پارک فعالیت های تفریحی مختلفی مثل قایق رانی و باشگاه در فضای باز وجود دارد.

قبل از غروب خورشید می توانید در کلاس های رایگان ایروبیک شرکت کنید که در فضای باز برگزار می گردد. در این پارک زمین بسکتبال هم وجود دارد و می توانید بسکتبال هم بازی کنید. بعدازظهرهای یکشنبه هم اغلب موسیقی جاز محلی یا ارکستر کلاسیک به صورت رایگان در پارک اجرا می گردد. از نزدیک ترین فروشنده های دوره گرد می توانید اسنک های خوشمزه و سبک میل کنید.

با تمامی این ها، این پارک به قدری بزرگ است که بتوان محل آرامی برای آرامش یافتن بیابید. برخلاف دیگر جاهای بانکوک، در این پارک می توانید کفش های خود را دربیاورید تا پاهایتان خنکای صبح را احساس کند.

اگر به قدم زدن در محیطی آرام علاقه دارید، می توانید مسیرهای پرپیچ وخم را دنبال کنید که طبیعت ان شما را سحر و جادو می نماید. به علاوه مکان هایی برای خواندن کتاب، تفکر یا برپایی پیک نیک وجود دارد. شما می توانید در جنگل پرسه بزنید یا زیر سایه درختان بلند چرت زده و استراحت کنید.

اگر با ساکنان دائمی پارک پارک روبرو شدید، نترسید؛ خزندگان که به اندازه تمساح های کوچک هستند، برای دریافت حمام آفتاب از آب بیرون می آیند، سنجاب ها در بالای درختان بالا و پایین م پرند، نرم تنان که به اندازه کف دست هستند، در سراسر پارک یافت می شوند؛ تمامی این موجودات، مخلوقات خداوند هستند که ممکن است در بازدید از این پارک با آن ها نیز روبرو شوید. دیدن چنین موجوداتی در یک کلان شهر دور از انتظار است اما می توانیم آن ها را بازماندگان سیام باستان بنامیم.

اگر به این پارک آمدید، در خصوص غذا هم اصلا نگران نباشید. جدا از فروشندگان مواد غذایی خارج از درهای این پارک، می توانید از بازار آخر هفته که همه چیز می فروشد (از غذاهای تازه دریایی و میوه و سبزیجات گرفته تا غذاهای چینی و شلغم سرخ شده) و pad thai (ماکارونی تایلندی) و jim joom (گوشت و سبزیجات) درست کنید. اگر هم به غذاها و خوردنی های گیاهی علاقه دارید، می توانید از آب گندم اینجا نوش جان کنید. پارک لومپینی میان جاده های رامای چهام (Rama IV) و Ratchadamri (جنوب و غرب) و Sarasin و Wireless (در شرق و شمال) قرار گرفته است. با یک پیاده روی چند دقیقه ای از ایستگاه متروی لومپینی و سیلوم می توانید به پارک لومپینی برسید.

پارک لومینی از ساعت 4:30 صبح تا 9 شب به روی علاقه مندان باز است.

منبع: کجارو / bangkok.com
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 446

به "پارک لومپینی بانکوک، آرامشی میان شلوغی های شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک لومپینی بانکوک، آرامشی میان شلوغی های شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید