تور روسیه: پرداخت بلیت متروی مسکو با فناوری شناسایی چهره

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این سیستم در بیش از 240 ایستگاه فراهم شده و به گفته مقامات برای نخستین بار در دنیا اجرا می گردد.

تور روسیه: پرداخت بلیت متروی مسکو با فناوری شناسایی چهره

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مسکو با جمعیت 12.7 میلیون نفر یکی از بزرگترین سیستم های نظارت ویدئویی دنیا را در اختیار دارد. پیش از این نیز مقامات شهر از فناوری شناسایی چهره برای اجرای قرنطینه کووید 19 استفاده نموده بودند.

اکنون آنها به مسافران شهری امکان می دهند تا با یاری سیستمی به نام فیس پی(Face Pay) هزینه سفر خود را بپردازند. این سیستم مجهز به فناوری شناسایی چهره شامل دوربین هایی است که در محل درهای گردان نصب شده اند.

ماکسیم لیکسوتف مدیر بخش حمل و نقل مسکو در بیانیه ای در این باره می گوید: مسکو نخستین شهر در دنیا است که این سیستم را در چنین مقیاسی مدیریت می نماید.

به گفته وی استفاده از فیس پی انتخابی است و دیگر روش های پرداخت هزینه سفر نیز همچنان در مترو این شهر ارائه می شوند.

مسافران شهری قبل از استفاده از سیستم باید تصاویر خود را ارائه و با استفاده از اپلیکیشن مسکو مترو آن را با کارت های حمل ونقل و بانکی شأن مرتبط نمایند. کاربران ثبت شده در سیستم برای استفاده از فیس پی کافی است به دوربینی که در محل دروازه گردان نصب شده، نگاه نمایند.

بعلاوه به گفته مقامات حمل ونقل شهری اطلاعات مسافران رمزگذاری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1854

به "تور روسیه: پرداخت بلیت متروی مسکو با فناوری شناسایی چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: پرداخت بلیت متروی مسکو با فناوری شناسایی چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید