پیشگیری از ریزش موی زنان

به گزارش تاورنا، ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی است که زنان با آن روبرو هستند و روش های پیشگیری از آن یکی از پرسش های متداول است. هزاران نفر از زنان در جستجوی راه حلی برای این بیماری هستند. این مقاله اطلاعاتی در

پیشگیری از ریزش موی زنان

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی است که زنان با آن روبرو هستند و روش های پیشگیری از آن یکی از پرسش های متداول است. هزاران نفر از زنان در جستجوی راه حلی برای این بیماری هستند. این مقاله اطلاعاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه ارائه می دهد که ممکن است سودمند باشد.

عوامل زیادی باعث ریزش مو می گردد و بسیاری از کارشناسان ادعا می نمایند که تنها دلیل ریزش مو در زنان، ارثی است. این تصور غلط باعث می گردد آنها بیشتر اعتقاد داشته باشند که پیشگیری از ریزش مو در زنان یک کار غیرممکن است. که این دور از حقیقت است، زیرا روش های زیادی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

علل

ضروری است دلیل اصلی ریزش مو را بدانیم. عوامل که باعث ریزش مو می گردد در زیر بیان شده است.

وراثت

دلیل واضح ریزش مو وراثت است. به طور کلی این اعتقاد وجود دارد که اگر کسی یکی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان دچار ریزش موی شدید باشند، به همان میزان افراد از ریزش مو رنج می برند. هرچند روش های علمی متعددی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد، اما اگر دلیل ریزش ژنتیکی باشد قابل درمان نیست.

آلوپسی ارئاتا یک بیماری است که بعضی از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. در این نوع بیماری تکه هایی از طاسی را روی سر زنان به وجود می آید. آلوپسی آندروژنی شایع ترین شکل طاسی است که دیده می گردد در این نوع بیماری ریزش مو از یک ناحیه پوست سر آغاز می گردد و به آرامی به عقب و بالای سر می رود.

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و رنگ

یکی از دلایل اصلی ریزش مو استفاده از رنگ موهای مختلف، لوازم جانبی مو و مواد شیمیایی در مو است. این ها محصولات شیمیایی پیشرفته هستند که در بلندمدت به موها آسیب می رسانند، حتی اگر مزایای کوتاه مدت آنها مدنظر باشد

بارداری

ریزش مو در دوره بارداری قابل توجه نیست. اما چند هفته پس از تولد کودک، اریزش مو بیشتر از قبل اتفاق می افتد. این رویداد غیر طبیعی نیست و تقریبا هر زن این پدیده را تجربه می نماید.

عفونت ها و داروها

عفونت های خاصی وجود دارد که زنان ازآن رنج می برند،که باعث ریزش مو می گردد. جلوگیری از این شرایط نسبتا ساده است. با توجه به دلیل آن باید از داروها استفاده کنیم.

بیماری تیرویید

ریزش مو در زنان می تواند به دلیل کم کاری یا پرکاری غده تیروئید باشد. با این حال این مشکل هم می توان به راحتی با داروها درمان کرد.

اقدامات پیشگیرانه

ریزش مو ممکن است علامت یک بیماری باشد که بسیاری از زنان از آن رنج می برند، با این حال، تعدادی از درمان های برای درمان این بیماری وجود دارد. استفاده از یکی از این درمان ها و یا ترکیبی از بیش از یک درمان می تواند به طور موثر در از بین بردن مشکل یاری کند.

مراقبت از مو

اولین و واضح ترین نکات این است که مراقبت از مو را به خوبی انجام دهید. اجتناب از بستن محکم مو، اجتناب ازاستفاده از اتو مو، موهای خشک، عدم استفاده از رنگ مو و دیگر محصولات مضر، استفاده از بیش از حد این محصولات می تواند منجر به پیامدهای جدی گردد.

بافتن

بسیاری از زنان تمایل دارند موهایشان را بسیار محکم ببندند این یکی دیگر از دلایل ریزش مو است که می توان به راحتی از آن جلوگیری کرد. اجتناب از نوارهای محکم کششی موثر می باشد

کلسیم

مزایای داشتن میزان کافی کلسیم در رژیم غذایی فقط محدود به تقویت استخوان ها و دندان ها نیست. اگر بدن میزان کافی کلسیم را در رژیم غذایی دریافت کند، ریشه های مو قوی تر می شوند.

شامپو

نوع شامپو که استفاده می گردد هم می تواند در پیشگیری از ریزش مو موثر باشد. باید از شامپوهایی که بسیار شدید و قوی هستند اجتناب کنید، بلکه از شامپوهای سبک تر بهره ببرید. استفاده بیش از حد از سشوارو پوشیدن کلاه برای مدت زمان طولانی هم منجر به ریزش مو می گردد. اجتناب از استفاده بیش از حد از این می تواند در پیشگیری از ریزش مو یاری کند.

آلوپسی آرئاتا

یک زن مبتلا به این بیماری می تواند از یکی از داروهای زیر استفاده کند. آنترالین، ایمونوتراپی موضعی، گلوکوکورتیکوئید ها و اصلاح نماینده های واکنش زیستی مانند مینوکسیدیل. سن فرد مبتلا و شدت مشکل در مشخص انتخاب راه درمان موثر است.

اگر ریزش مو بیش از حد باشد، حتی می توانید جراحی را انتخاب کنید. جراحی پیوند مو یک روش پیچیده و گران است در صورتی که ریزش مو شدید است انتخاب می گردد این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که در دراز مدت، جراحی بعلاوه می تواند باعث آسیب گردد.

هدف کلی مبارزه با این بیماری، دستیابی به رضایت ذهنی و تسکین فیزیکی است. تکنیک های بسیاری وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از این شرایط وجود دارد که باید یک را که مناسب تر است را انتخاب کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1832

به "پیشگیری از ریزش موی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از ریزش موی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید