چطور با خستگی سفرهای کاری مقابله کنیم؟

به گزارش تاورنا، سفرهای کاری، بخشی جدا نشدنی از زندگی بسیاری از افراد است. سفرهای کاری دائم و تکرار شونده، می تواند بسیار آزاردهنده باشد. با این چند راه حل، سفرهای کاری را لذت بخش تر کنید.

چطور با خستگی سفرهای کاری مقابله کنیم؟

برای بسیاری از افراد شاغل و کارآفرینان، سفر برای مسائل کاری می تواند تجربه ای هیجان انگیز باشد. تجربه ای که باعث ارتقاء شرایط شغلی یک فرد می گردد.

سفرهای کاری این امکان را برای شما فراهم می نمایند که با افراد نوی آشنا شوید، مهارت های خود را افزایش دهید یا از منطقه راحتی تان خارج شوید. موفقیت نیز در خارج از منطقه راحتی، اتفاق می افتد. با وجود همه این مزیت ها، سفرهای کاری زیاد، ممکن است باعث خستگی و ناامیدی گردد و کارایی فرد را کاهش دهد.

فرقی نمی نماید که سفرهای کاری شما جزو کدام دسته از سفرهای کاری است، اگر نتوانید تعادل هر سفر را برقرار کنید، از آن سفر برای موفقیت بهره ای نخواهید برد.

اگر مرتب در حال سفر هستید، راه هایی وجود دارد که با یاری آن ها، می توانید سفری لذت بخش تر را تجربه کنید.

برای اینکه سفر کاری خوبی داشته باشید که شما را بعد از مدتی خسته نکند، این نکته ها را در طول سفر در نظر بگیرید.

1. یک یا دو روز بیشتر در مقصد بمانید تا شهر را بگردید

یکی از ساده ترین روش ها برای اینکه شما را مشتاق سفرهای کاری کند، این است که فعالیت های مجذوب کنندهی به سفرتان اضافه کنید. مثلا می توانید چند روزی بیشتر از زمان کار خود در مقصد مورد نظر بمانید و شهر و محیط اطراف آن را بگردید.

حتی می توانید همراه با خانواده سفر کنید و این سفر کاری را به یک تعطیلات کاری خانوادگی تبدیل کنید.

سفر با خانواده باعث می گردد که جنبه های مختلف سفر را از نگاه دیگری ببینید. بعلاوه مشتاق می شوید تا در ساعاتی که کار ندارید، شهر مقصد و جاذبه های آن را بگردید.

2. یکی از ویژگی های خاص شهر مقصد را تجربه کنید

شاید بودجه کافی برای طولانی تر کردن سفر خود نداشته باشید. باز هم گزینه های دیگری وجود دارد که با یاری آن می توانید سفرتان را لذت بخش تر کنید.

مثلا اگر از علاقه مندان به غذا هستید، به یکی از رستوران های محلی سر بزنید و از آن ها بخواهید تا برترین و لذیذترین غذای شهر را به شما توصیه نمایند. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید، از یک موزه تماشا کنید یا یکی از آثار تاریخی شهر را ببینید. معمولا در بسیاری از شهرها تورهای پیاده روی برای بازدید از جاذبه های مهم شهر وجود دارد.

سایت AirBnb بخشی به نام Experiences یا تجربه ها دارد که فرصتی برایتان فراهم می نماید تا رویدادهای و تورهای محلی را رزرو کنید. مثلا در ایتالیا می توانید پیش یک خانواده ایتالیایی، درست کردن پاستا را یاد بگیرید. همین تجربه های کوچک و مجذوب کننده، استرس و خستگی سفرهای کاری را کم می نماید.

3. سفر کاری را به یک بازی تبدیل کنید

اگر مرتب در حال سفر کاری باشید، ممکن است چند بار به یک مقصد سفر کنید. اگر زیاد به کار خود تمرکز کنید، تنها قسمت هایی از شهر که می بینید، فرودگاه و هتل است؛ ولی حتما می دانید که در چنین سفرهایی، فرصت های زیادی را از دست می دهید. به همین علت می توانید برای خودتان نوعی بازی یا تفریح ترتیب دهید.

مثلا در خصوص جاهایی که سر زده اید، بنویسید. این کار باعث می گردد که همواره دنبال فرصت های نو باشید.

برای خودتان یک وظیفه معین کنید و خود را ملزم کنید که این کار را انجام دهید. مثلا در نظر بگیرید که بعد از سفر در گوگل برای سه مقصد، نظر بنویسید. در شبکه های اجتماعی، پیج سفر راه بیاندازید و در خصوص هر شهری که سفر می کنید، عکس و توضیحات کوتاهی منتشر کنید.

حتی می توانید خانواده خود را در این فعالیت های مجذوب کننده، شریک کنید.

4. سفرهای کاری خود را ارتقاء دهید

اگر قرار است سفر کاری طولانی و خسته نماینده ای داشته باشید، می توانید برای این سفرها، کلاس پروازی بهتری را در نظر بگیرید و جایگاه فرست کلاس یا کلاس مالی (بیزینس کلاس) رزرو کنید. با داشتن جایگاه راحت تر و خوردن غذای باکیفیت تر و سالم تر، استرس و خستگی ناشی از سفر را کاهش می دهید.

منبع: کجارو / inc.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2011

به "چطور با خستگی سفرهای کاری مقابله کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با خستگی سفرهای کاری مقابله کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید