کارشناس آمریکایی: تشدید حملات تاکتیک مذاکراتی طالبان است

به گزارش تاورنا، استاد دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا گفت که تشدید حملات علیه نیروهای افغان تاکتیک مذاکراتی طالبان است و این گروه همچنین در نظر دارد تا از این طریق میزان صبر آمریکا را نیز محک بزند.

کارشناس آمریکایی: تشدید حملات تاکتیک مذاکراتی طالبان است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دنیل مارکی استاد ارشد پژوهش در دانشکده مطالعات پیشرفته بین المللی دانشگاه جان هاپکینز نیز درباره تشدید حملات طالبان آن را تاکتیک مذاکراتی طالبان و همچنین کوشش این گروه برای محک زدن میزان صبر آمریکا پیش از واکنش به این حملات خواند.

وی اضافه کرد که بنظر می رسد دولت ترامپ به هر قیمتی در پی خروج از افغانستان است و طالبان نیز می گوید چرا خشونت ها را افزایش ندهد تا با داشتن دست بالا در مذاکرات حضور یابد.

این در حالی است که بعضی منابع از تغییرات در تیم مذاکره نماینده طالبان خبر می دهند و کارشناسان آن را خبری خوب برای مذاکرات بین الافغانی و گواهی بر جدی بودن طالبان برای شروع گام دوم فرایند صلح افغانستان می دانند.

اندرو وایلدر معاون مدیر برنامه آسیا در انیستیتو صلح آمریکا در این باره به آسوشیتدپرس گفت: به نظر می رسد این یک پیشرفت مثبت باشد زیرا طالبان هیئتی را ایجاد می نمایند که اعضای ارشد تر و گسترده تری از این گروه در آن حضور دارند که برای شروع مذاکرات بین الافغانی لازم است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم تقویت هیئت طالبان را می توان به عنوان این نشانه تعبیر کرد که آن ها قصد دارند درگیر بحث های جدی شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1123

به "کارشناس آمریکایی: تشدید حملات تاکتیک مذاکراتی طالبان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس آمریکایی: تشدید حملات تاکتیک مذاکراتی طالبان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید