کار با تبلت و تلفن های هوشمند نمرات بچه ها را بهبود می بخشد

به گزارش تاورنا، براساس مطالعات صورت گرفته، بچه ها 5 ساله که بیشتر از فناوری های روز و دستگاه های الکترونیکی استفاده می نمایند، نمرات بالاتری دارند.

کار با تبلت و تلفن های هوشمند نمرات بچه ها را بهبود می بخشد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، یک مطالعه جهانی نشان می دهد، بچه ها انگلیسی 5 ساله ای که از دستگاه های دیجیتالی استفاده نمی کردند، نسبت به بچه های که به طور منظم و حداقل ماهی یک بار با آن ها کار می کردند، دارای نمرات پایین تری بودند. از طرف دیگر بچه های که تمام وقت و بیش از حد از دستگاه های دیجیتالی استفاده می کردند نیز بهبود قابل توجهی در مهارت هایشان نداشتند.

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) بعضی از صفحات نمایشی می توانند بر حافظه و سواد خواندن و نوشتن بچه ها تاثیر بگذارد. این مطالعه که بچه ها انگلستان، آمریکا و استونی را با هم مقایسه می نماید، یافت که 39% بچه ها 5 ساله در این کشور ها بصورت روزانه از لوازم الکترونیکی استفاده می نمایند. اما والدین در انگلستان 5 تا 7 روز هفته برای فزرندنشان کتاب می خوانند و تعداد کتاب های بچه هاه بیشتری در خانه دارند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد، بچه های پنج ساله در انگلیس که خانه ندارند نسبت به بچه های که خانه دارند دارای مزیت های سوادی، خودتنظیمی و احساسات اجتماعی کمتری هستند. شکاف در نتایج یادگیری بین بچه های که خانواده ندارند نسبت به آن ها که با خانواده زندگی می نمایند در انگلیس نسبت به استونی بیشتر و از ایالات متحده کمتر بود.

در خصوص این یافته های کارولین شاپ، مدیر بنیاد ملی تحقیقات آموزشی گفت: این یافته ها حاکی از آن است که استفاده متوسط از رایانه ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند برای بچه ها 5 ساله مناسب است در صورتی که از دیگر فعالیت های باارزش بین والدین و فرزندان مانند مکالمه، خواندن داستان وغیره، جلوگیری نکند. استفاده یک تا 3 بار در ماه بیشترین بازدهی نمرات را به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 860

به "کار با تبلت و تلفن های هوشمند نمرات بچه ها را بهبود می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار با تبلت و تلفن های هوشمند نمرات بچه ها را بهبود می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید