کدام تیم با تبانی به قهرمانی لیگ برتر رسید؟، استقلال، سپاهان یا پرسپولیس؟

به گزارش تاورنا، بعضی تیم ها به رغم صدور حکم قطعی دال بر قهرمانی لیگ، از شرکت در مسابقات باشگاه های آسیا محروم شوند و مقام قهرمانی به تیمی که قهرمان نشده بود و به حکم قطعی، مرتکب تخلف و تبانی شده بود.

کدام تیم با تبانی به قهرمانی لیگ برتر رسید؟، استقلال، سپاهان یا پرسپولیس؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مدتی است که به دادسرا ارجاع شده است تا با خاطیان آن برخورد شود. به همین دلیل خبرنگاران میخواهد به صورت مصداقی جزئیاتی از این پرونده جنجالی را منتشر کند.

طبق گزارش کمیسیون اصل 90 در پرونده فساد در فوتبال؛ یکی از نقاط چالش برانگیز آئین نامه انضباطی قبلی فدراسیون فوتبال، عدم قید مهلت در ابلاغ آرای انضباطی از سوی دبیرکل فدراسیون و نیز فقدان ساز و کار در صورت امتناع وی از ابلاغ رأی بود. این ابهام در ماده 43 آئین نامه جدید تکرار شده است. به نحوی که اولا دبیرکل می تواند تا هر وقت دلش بخواهد رأی انضباطی و استیناف را ابلاغ ننماید و ثانیا در صورت امتناع از ابلاغ، گزینه جایگزینی پیش بینی نشده است.

این نقیصه سبب شد به دلیل امتناع دبیرکل از ابلاغ رأی، بعضی تیم ها به رغم صدور حکم قطعی دال بر قهرمانی لیگ، از شرکت در مسابقات باشگاه های آسیا محروم شوند و مقام قهرمانی به تیمی که قهرمان نشده بود و به حکم قطعی، مرتکب تخلف و تبانی شده بود، اعطاء شود (حدفاصل سال 1385-1393). نمونه های متعددی از این دست در رسیدگی به پرونده وجود دارد که حکایت از اغراض غیر حرفه ای مسئولان مربوطه می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 647

به "کدام تیم با تبانی به قهرمانی لیگ برتر رسید؟، استقلال، سپاهان یا پرسپولیس؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کدام تیم با تبانی به قهرمانی لیگ برتر رسید؟، استقلال، سپاهان یا پرسپولیس؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام تیم با تبانی به قهرمانی لیگ برتر رسید؟، استقلال، سپاهان یا پرسپولیس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید