10جاذبه گردشگری ترکیه که باید ببینید

به گزارش تاورنا، کشور ترکیه دارای مجموعه ای غنی از جاذبه های گردشگری برای بازدیدکنندگان است. این کشور علاوه بر دریای زلالش دارای مجموعه ای بی نظیر از بناهای باشکوه با پیشینه غنی فرهنگی و مساجد ساخته شده در دوره عثمانی است. با خبرنگاران همراه باشید تا گذری کوتاه به تعدادی از مکان های جالب این کشور داشته باشیم.

10جاذبه گردشگری ترکیه که باید ببینید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

پاموک کاله (Pamukkale)

لغت پامو کاله در ترکی به معنی قلعه ای از جنس کتان است. این مکان تاریخی در غرب ترکیه واقع شده است و شهرت دنیای آن بدلیل ایوان های سفیدی است که از سنگ تراورتن ساخته شده اند. پادشاهان پرگامون شهری باستانی به نام هیراپلیس را برفراز چشمه های آب گرم بنا نموده بودند و درست در پایین شهر باستانی (که امروزه تخریب شده )، ساختارهای صخره ای همانند آبشارهای سفیدی نمایان شده است. این اعجاز طبیعی در لیست آثار تحت محافظت یونسکو واقع شده است.

کوه نمرود (Mount Nemrut)

کوه نمرود که به نمروت داغی شهرت دارد به ارتفاع 2134 متر (7001پا) است. بنا به بعضی افسانه ها آنتونیوس اول برای نمایش عظمت و اقتدار صندلی خود بناهایی را با نشان دو عقاب، دو شیر و نمادهای خدایان ایرانی و یونانی در 62 سال قبل از میلاد مسیح بنا نموده است. اکنون این بنا در میان خرابه ها بصورت پراکنده برفراز کوه واقع شده است.

ساحل پاتارا (Patara)

پاتارا یکی از سواحل شنی دریای مدیترانه است که در ترکیه واقع شده است. امتداد آن در حدود 14کیلومتر (9مایل) بوده و در حاشیه خرابه های لیکیا و روم باستان واقع شده است. هیچ بنا یا ساختمانی را بجز کافه ای کوچک در این ساحل نمی توان مشاهده کرد. از این ساحل به عنوان زیستگاهی برای حفظ و پرورش گونه ای لاک پشت در معرض خطر انقراض استفاده می شود.

قلعه بدروم

قلعه بدروم توسط صلیبیون در قرن پانزدهم به نام قلعه سنت پیتر ساخته شده است. امروزه این قلعه به عنوان یکی از آثار باستانی معروف در دنیا شناخته شده که قدمت آن به قرون وسطی بازمی شود. در حال حاضر، کاربری این قلعه به موزه تغییر یافته و هرساله پذیرای تعداد بیشماری از گردشگران است. مهم ترین جاذبه آن موزه آثارباستانی اشیای زیرآب است.

افه سوس (Ephesus)

افه سوس یکی از معروف ترین شهرهای باستانی ترکیه است که میزبان بقایای معماری رومی و یونانی است. این شهر در نوار ساحلی آیونیا واقع شده است. سه مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه، معبد هادریان، کتابخانه سلسوس و تئاتر باستانی است.

گورمه، دودکش های پریان (Göreme)

کاپادوکیا جز معروف ترین و منحصربه فردترین ساختارهای صخره ای در دنیا است. شهر گورمه نیز مکانی است که در آن می توان بخش از این ساختارهای سنگی را مشاهده کرد که به شکل دودکش هستند. این مخروط ها در اثر عملکرد تدریجی دو عامل عمده یعنی آب و باد به وجود آمده اند. و البته فرسایش لایه ای آتشفشانی نیز نقش مهمی در ایجاد این مخروط ها داشته است. از آنجا که این روزنه های آتشفشانی به راحتی تراشیده می شوند، از این رو بسیاری از این دودکش ها برای ساخت خانه ها، کلیسا و انبار غلات استفاده می شود.

قصرتوپگاپی

این قصر در استانبول در دوره حکومت سلاطین عثمانی و در حدود 400 سال قبل ساخته شده است. در قرن پانزدهم، این مکان مرکز سیاسی و تجاری محسوب می شد و در لیست آثار تحت پوشش یونسکو ثبت شده است. این کاخ نمونه بارزی از شاهکارهای معماری دوره عثمانی است و آثار بی نظیری از تاریخ اسلام و مسیحیت در آن نگهداری می شود.

آب انبار سلطنتی

در حدود 6 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و قدیمی ترین آب انبار با گنجایش 80000 مترمکعب حجم و دارای 336 ستون است. پایه دو ستون نیز به شکل سر مدوسا است. به عنوان یکی از بهترین سایت های بیزانس، این آب انبار نمایانگر ویژگی های سقف طاقی و کنده کاری تزئین شده از خدایان باستانی است.

مسجد ایاصوفیا

این مکان در اصل قبل از تغییر کاربری آن ، از سال 537 تا 1453کلیسای ارتدوکس یونانی بوده که توسط سلطان محمد دوم تبدیل به مسجد شده و از سال 1453 تا 1931 تحت عنوان موزه استفاده شده است. امروزه نیز در استانبول تبدیل به موزه شده و در حین سفر به استانبول بازدید از آن اجتناب ناپذیر است. این مسجد بعدها به عنوان الگویی برای ساخت سایر مساجد عثمانی نظیر مسجد کبود نهاده شد.

دره ساپادره

پس از بازدید از کل جاذبه های ترکیه برای برطرف خستگی، بهتر است به سمت این دره در 44 کیلومتری آلانیا بروید. این دره با مناظر نفس گیر خود خستگی را از تن گردشگران دور می نماید. آب های جاری از آبشارهای این منطقه خواص درمانی و طراوت بخشی دارد. موارد ذکرشده بخشی از جاذبه های گردشگری ترکیه است ولی همه آنها را دربرنمی گیرد. درصورتیکه علاقه مند به دنیاگردی هستید، می توانید از سایر نقاط نیز دیدن کنید زیرا این نقاط در فاصله های نردیکی از هم قرار دارند. منبع: mapsofworld

[divider]بهترین قیمت های ترکیه[/divider] Booking.com

منبع: کجارو
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 685

به "10جاذبه گردشگری ترکیه که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10جاذبه گردشگری ترکیه که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید