4.5میلیون هزینه ماهانه یک بیمار CF، یک قلم دارو 2.4میلیون تومان

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مدرسی روز شنبه در نشست خبری سی امین همایش بین المللی بیماری های بچه ها ایران، اظهارداشت: بیماری cf به عنوان شایع ترین بیماری ارثی مغلوب در جهان شناخته می گردد که ژن بیماری از مادر و پدر به ارث می رسد.

4.5میلیون هزینه ماهانه یک بیمار CF، یک قلم دارو 2.4میلیون تومان

وی با اشاره به وضعیت دردناک این بیماران، گفت: مدت زمان زنده ماندن این بیماران در ایران بین 8 تا 10 سال است، در حالی که در آمریکا این زمان به 43 و در کانادا به 50 سال می رسد.

این فوق تخصص بچه ها ریه، ادامه داد: 50 درصد این بیماران در آمریکا بالای 18 سال هستند، در حالی که در ایران بالای 95 درصد بیماران cf زیر 18 سال هستند.

وی با اشاره به تخریب کامل ریه در این بیماران، اضافه کرد: متاسفانه این بیماران از نگاه ما دور مانده اند، چون بیماری آنها در ظاهر دیده نمی گردد و از درون می پوسند.

مدرسی به داروهای این بیماران اشاره نمود و گفت: داروهای اصلی این بیماران در کشور موجود نیست و ربطی هم به تحریم ها ندارد.

وی اضافه کرد: هزینه درمان یک بیمار cf در ماه، 4.5 میلیون تومان برآورد می گردد که بیشتر این هزینه متوجه بیمار و خانواده های آنان است.

مدرسی در عین حال گفت: کوشش می کنیم این بیماری جزو بیماری های خاص قرار بگیرد. زیرا، یک قلم داروی آنها 2.4 میلیون تومان قیمت دارد که نمی توانند آن را تهیه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 542

به "4.5میلیون هزینه ماهانه یک بیمار CF، یک قلم دارو 2.4میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4.5میلیون هزینه ماهانه یک بیمار CF، یک قلم دارو 2.4میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید