آپدیت تازه Returnal امکان ذخیره بازی و حالت عکاسی را اضافه می نماید

به گزارش تاورنا، شرکت سونی و استودیو هاوس مارک که دیگر یکی از استودیوهای داخلی پلی استیشن به شمار میرود، چند ماه پیش بازی Returnal را منتشر کردند و با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدین و هواداران روبه رو شدند. به تازگی توسعه دهندگان این اثر آپدیت 2.00 بازی را منتشر نموده اند که دو ویژگی مهم را به آن اضافه می نماید.

آپدیت تازه Returnal امکان ذخیره بازی و حالت عکاسی را اضافه می نماید

ریترنال (Returnal) یک بازی تیراندازی سوم شخص روگ مانند (روگ لایگ) است. این بازی توانست موردتوجه بازیکنان قرار گیرد تا حدی که بسیاری از هواداران آن را یکی از برترین بازی های سال جاری خطاب می نمایند. با این حال، در زمان عرضه بازی یکی از انتقاداتی که بعضی از بازیکنان به آن وارد نموده بودند، نبود قابلیت ذخیره کردن در چرخه بازی و قبل از اتمام یکی از اکوسیستم های بازی است. در واقع، فقط زمانی امکان ذخیره بازی وجود داشت که یک بخش (اکوسیستم) بازی را پشت سر بگذارید.

اکنون با عرضه این آپدیت بالاخره استودیو هاوس مارک به خواسته این دسته از هواداران پاسخ داده است.یکی از ویژگی های مهم این آپدیت چرخه تعلیق ((Suspsend Cycle نام دارد این کار را فراهم نموده است. این ویژگی همان گونه که از نام آن معین است، به بازیکنان این قابلیت را می دهد که چرخه بازی را متوقف نموده و آن را در زمان دیگری ادامه دهند. این یعنی اگر بخواهید در جریان یکی از چرخه های بازی کنسول را خاموش کنید، داده های شما از دست نخواهد رفت و می توانید ادامه آن را بعداً انجام دهید.

با این حال، ساختار روگ مانند بودن بازی بدون تغییر باقی می ماند و به همین دلیل می توان گفت که این ویژگی با گزینه ذخیره کردن عادی در جریان بازی های دیگر تفاوت دارد. با تعلیق چرخه بازی، لحظه معینی در بازی معلق نگه داشته می گردد و وقتی بعداً بازی را ادامه دهید، آن لحظه معلق از بین می رود و نمی توانید دوباره به سوی آن بازگردید. البته، محدودیت هایی هم برای این قابلیت وجود دارد. برای مثال، بازیکنان در لحظه مبارزه با غول آخرهای بازی، میان پرده های سینمایی، سکانس های اول شخص یا در جریان سناریوهای مبارزه های نفس گیر نمی توانند از این ویژگی استفاده نمایند.

توسعه دهندگان بازی بیان نموده اند که با این رویکرد هم می توانند روح روگ مانند بودن بازی را حفظ نمایند و هم راه حلی بهتر برای آن دسته از بازیکنان که می خواهند Returnal را در بازه زمانی کوتاه تری تجربه نمایند، فراهم نمایند.

با این حال، همان طور که گفته شد، قابلیت چرخه تعلیق تنها ویژگی اضافه شده به بازی نخواهد بود. با این آپدیت قابلیت عکس برداری (Photo Mode) هم به بازی اضافه شده است. سفر سِلین (Selene) در آتروپوس پر از لحظات به یادماندنی است که ارزش دارد آن ها را ثبت کنید. قابلیت عکس برداری به شما اجازه می دهد به برترین شکل و با تنظیمات مختلف از بازی عکس بگیرید. بعلاوه می توانید زاویه دوربین، شفافیت و چیزهای مشابه را هم معین کنید تا عکس شما قالبی بهتر پیدا کند.

بازی Returnal در حال حاضر برای کنسول پلی استیشن 5 در دسترس است.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1864

به "آپدیت تازه Returnal امکان ذخیره بازی و حالت عکاسی را اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت تازه Returnal امکان ذخیره بازی و حالت عکاسی را اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید